Tips på hårinpackning

Pancakes

Trådstartare
Tips på bra hårinpackning för torrt och slitet hår? Tänkte försöka skämma bort det lite. Får gärna vara med lite skydd för färgat (tonat) hår.

Tips på bra hårinpackning för torrt och slitet hår? Tänkte försöka skämma bort det lite. Får gärna vara med lite skydd för färgat (tonat) hår.

Jag använder främst Kerastase till allt (gula serien, Nutritive) men ibland också inpackningen från Macadamia Oil.

Mitt hår är torrt och frissigt.

kho.png

Healing oil - den lilla burken!

Blir det inte jättetorrt då? Tänker på hur torr jag blir om händerna när jag använt såpa..

Utan inpackning kan det kännas lite torrt/strävt när det är blött men blir mjukt när det är torrt. För mig har det haft motsatt effekt även på huden, har blivit jättemjuk om händer och lår där jag brukar vara väldigt torr i huden på vintern. Mjäll försvinner. Har haft problem med håret som varit väldigt fett och gått av mycket. Nu är det problemet veck när jag kör med Gulsåpa + inpackning två gånger i veckan.

@_Zacke_ ja, då tänker jag banne mig testa! Vore ju underbart om man kunde få bukt med torr hud så enkelt. Måste bara följa tråden lite mer och hitta en bra inpackning att använda.

Lernberger Stafsing (har varit suveränt för att min bruna färg ska hållas och inte tvättas ur) samt Hårologis man kan köpa hos frisören. Den senare kan jag till o med känna att håret blir mättat av efter några användningar så kan man ta kortare uppehåll och köra på igen om det blir torrt. Dock nu efter graviditet verkar behovet vara omättligt :crazy:

Evo fabuloso! Färgförstärkande inpackning, bästa jag provat. (Välj den färg som ligger närmast. 4 eller 5 varianter finns att köpa färdiga, specialfärger blandas hos frisören.)

Jag har färgat rött hår och använder Revlons nutri color créme istället för balsam. Använder aldrig inpackningar heller. Färgen håller sig fräsch toklänge (det är MYCKET pigment i, har till och med använt den istället för hårfärg ibland :nailbiting:) och håret blir mjukt och glansigt. Love it! :up:

Jag gör en egen. Lika mkt olivolja som honung. Kladda in i torrt hår, verka 20 min (helst under plastpåse), tvätta ur med milt schampo o avsluta med en skvätt balsam (för att stänga stråna). Allt enligt en frisör jag träffade förr om åren.

Det funkar nästan lika bra att använda billigt balsam som inpackning också, lägg i fuktigt hår och vänta 10 minuter.

Har sjukt skört hår och märker mycket liten skillnad på billigt balsam eller 200kr per burk inpackningar.

Jag har en röd från samma märke, funkar bättre än jag trodde. Vet du om oljan är bättre?
80693.jpg

Den bruna är väl inte speciellt för färgat hår. Man låter den sitta i typ 10 minuter efter tvätt, sen sköljer man ur den - det är en "fuktmask" för håret, sägs det. Mjukt och silkigt blir det. Jag använder även combing cream i samma serie alternativt deras hårolja (köper hos frisören).

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag försöker hitta en bra epilator eller rakmaskin att få bort kropps hår. Kan inte använda hyveln då min hud är så tunn på vissa...
Svar
10
· Visningar
411
Senast: Bon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama