Tips på hästgodis

Sv: Tips på hästgodis

Jag gör mitt godis :) senast förra veckan testade jag på ett nytt påhitt recept som är snarlikt havrekakor fast med nedmiskad mängd av socker och en riven morot i istället sen ska man ha i baktanke på att de är havre i kakorna och inte överdosera godiser till hästen :D:angel:
 
Sv: Tips på hästgodis

Måste lägga till att dessa kakor är min pållas favoriter och han spottar ut godis som är köpt från affärer ;D
 
Sv: Tips på hästgodis

Ett recept som alla hästar och getter (samt småsyskon...) gillar är detta (kallat "Krispmums")

1/2 dl havregryn
1/2 dl vete eller grahamsmjöl (vilket mjöl som helst)
1/4 dl vatten
2 msk matolja
2 msk pepparmintsolja
Eventuellt ett par droppar karamellfärg

Blanda allt och forma till små små bollar, platta till och grädda i mitten på ugnen, 175C, i ca 20-25 minuter.
Mycket uppskattat :) Man kan skippa pepparmintsoljan :)

Pröva gärna :D
 
Sv: Tips på hästgodis

Havrefras tycker jag är bra:laugh: Såna där havrekuddar som egentligen är frukostflingor. Ett paket räcker i typ en evighet och hästarna verkar tycka att det är frasigt och gott.

Ananrs funkar ju äppelbitar eller morötter. :)
 
Nu var det ju 3 år sedan någon skrev i denna tråd, men jag har ändå ett förslag på hästgodis.

Jag brukar baka havrekakor, de uppskattas av alla våra 5 hästar.
Även torkade bananer som man kan köpa i lösvikt och så gillar min tävlingshäst och mitt lille föl även clementiner :D
Sedan kan man ju alltid köra på det gamla hederliga, äpplen och morötter :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 447
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: Linda_A
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp