Tips på hästgodis

Sv: Tips på hästgodis

Jag vet en gubbe som köpte en massa såna här majsringar (säljs bla som hund- och smådjursgodis). Hans hästar älskade det tydligen.
 
Sv: Tips på hästgodis

Jag måste prova majsringar och torkade bananer!:)
 
Sv: Tips på hästgodis

Hej! Här är ett hästrecept!

du behöver:

1 dl havregryn
1 dl govt rågmjöl ( elr annat grovt mjöl)
1 dl melass ( om man inte har melass, går det bra med sirap)

om man vill kan man riva frukt och blanda i

Gör så här:

*Sätt ungnen på 175 grader

* Blanda i allt i en bunke.

*Lägg upp det som små bollar på bakplåts papper & sen mitt i ungnen!:banana:
 
Sv: Tips på hästgodis

Jag gör det, är jättebra, för det går åt en del eftersom jag använder det varje dag när jag stretchar hästen. Det som är konstigt är att fast att jag köper en stor påse så är den inte alls lika stor när den kommer ut till hästen.. Vet inte var det tar vägen..:angel:

Köper ni det där man kan köpa naturgodis till sig själv??:confused:
 
Sv: Tips på hästgodis

Jag köpte ört- och vitlöks hästgodis till min medryttarhäst på Gekås, she loves them :d
 
Sv: Tips på hästgodis

Kolla i hästtidningar, det brukar finnas lite recept och sånt då och då (t.ex. "Min häst"). När vi hade sommarhäst sp gjorde vi en gång en "hästtårta" man köper sådana där runda stora knäckebröd, tar två stycken och där emellan breder man honung och sen lägger man på rivet äpple och morot, det försvann i en tugga typ.:smirk: Kan man inte ge hela bananer (otorkade)?
 
Sv: Tips på hästgodis

Klart att man kan ge hela bananer om hästen tycker om det! Men det är inte alltid man har en hel banan i fickan, och det är kladdigt att ha bitar - då är det enklare med torkad banan.. :)
 
Sv: Tips på hästgodis

Jag brukar ge mina hästar russin, och de älskar det! Bra för gammelhästen som börjar få lite svårt att tugga....:d
Annars är mintkarameller och saltlakrits favoriter!
 
Sv: Tips på hästgodis

Är det bra tt ge hästar människo godis? jag hör talas om mint karameller är det till för hätar elelr till männsikor egentligen?:)
 
Sv: Tips på hästgodis

Hårda karameller kan man ge till hästar, annat "sliskigt människorgodis" vet jag inte om det är så bra eller uppskattat, men gillar hästen det så..
Mintkarameller finns för både hästar och människor, skillnaden är väl att mintkarameller för hästar smakar MYCKET mint! Min pappa fick tag på en sån hästkaramell en gång - jga trodde han skulle storkna! :rofl:
 
Sv: Tips på hästgodis

Man ska vara rädd om hästens tänder:smirk: socker är helt förbjudet hemma hos mig:p

Morötter och äppel, gott och nyttigt;)
 
Sv: Tips på hästgodis

Ni vet att hästar inte får äta banan innan tävling? det är lugnande och räknas som doping "/

Bara ett litet tips ^.^
 
Sv: Tips på hästgodis

Har börjat köpa Eggersmanns örtgodis på påse, finns alla möjliga smaker, och hästarna blir som tokiga. De reagerar som katter på kattmynta.
 
Sv: Tips på hästgodis

min förra b-ponny gillade russin ;) ska testa det på min c-ponny :heart
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips på hästgodis

Hej! Här är ett hästrecept!

du behöver:

1 dl havregryn
1 dl govt rågmjöl ( elr annat grovt mjöl)
1 dl melass ( om man inte har melass, går det bra med sirap)

om man vill kan man riva frukt och blanda i

Gör så här:

*Sätt ungnen på 175 grader

* Blanda i allt i en bunke.

*Lägg upp det som små bollar på bakplåts papper & sen mitt i ungnen!:banana:

hur länge ska det va i ugnen ?
 
Sv: Tips på hästgodis

Tråden är 4 år gammal och den person du försöker få svar ifrån finns nog inte längre på forumet ;).

Du får nog pröva dig fram men eftersom temperaturen inte är så hög så kanske det är lagom med ca 15-20 minuter.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 447
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: Linda_A
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp