Tips på hästgodis

B

Bellina

:) hejsan!:)
Har någon något bra hästgodis tips till mig som har en väldigt kräsen häst?
Tack på förhand!:rofl:
 
Sv: Tips på hästgodis

Nåt som han tycker är gott kanske..? :angel:
Torkad banan är mycket uppskattat av min pålle..
 
Sv: Tips på hästgodis

Samma här...mina hästar älskar banangodis :d
 
Sv: Tips på hästgodis

*lånar tråd* Nån som har nått recept på hästgodis. Tänkte försöka vara lite ekonomisk :)
 
Sv: Tips på hästgodis

Kör på en bit knäckebröd;) . Annars prova med det gamla hederliga, morot o äppla:P
 
Sv: Tips på hästgodis

Jaa...hon gillar morot och äpple..men inte banan, tänkte att det kanske blir lite tråkit för henne att äta äpplen och morötter efter ridningen..hehe:)
 
Sv: Tips på hästgodis

hmm, äpple och morot är väl aldrig fel ? ;) Men ett knäckebröd då ? :)
 
Sv: Tips på hästgodis

Bellina skrev:
Jaa...hon gillar morot och äpple..men inte banan, tänkte att det kanske blir lite tråkit för henne att äta äpplen och morötter efter ridningen..hehe:)

Varför skulle det bli tråkigt att ge henne något som hon tycker är gott?! :confused: Belöning i form av en klapp eller något de tycker är gott uppskattar de flesta, så även kräsna hästar, vad jag upplevt i alla fall.. :angel:
 
Sv: Tips på hästgodis

Örtgodis ger alla på mitt stall, jag vet inte nån häst som inte äter det :D dom älskar det och det är väldigt nyttiga godisar :)
 
Sv: Tips på hästgodis

finns väl att köpa i hästkataloger eller på närmaste granngård? :P
 
Sv: Tips på hästgodis

jag vet inte vart vi köpte men vi beställde en storsäck som alla delade på.. men jag tror att man kan köpa dom lite överallt :)
 
Sv: Tips på hästgodis

Jag ger äpple eller morötter annars finns de två olika som mina hästar gillar det ena är något tyskt som ser ut som pellets och det andra är också i pellets men är/har bär i sig
 
Sv: Tips på hästgodis

linafina skrev:
Köper ni torkade bananer i affären då? Bland naturgodiset?

Jag gör det, är jättebra, för det går åt en del eftersom jag använder det varje dag när jag stretchar hästen. Det som är konstigt är att fast att jag köper en stor påse så är den inte alls lika stor när den kommer ut till hästen.. Vet inte var det tar vägen..:angel:
 
Sv: Tips på hästgodis

Oki så dom är inte tillsatta med något då? Ska prova och se om han gillar såna.

Annars äter jag upp dom :D.
 
Sv: Tips på hästgodis

Kokosnötsolja och socker är det tillsatt i de jag har köpt (Exotic snacks), man min häst tycker om dem i alla fall, och jag tror han överlever kokosen.. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 447
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: Linda_A
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp