Tips på goda GI-recept

whalan

Trådstartare
Känner att det är dags att ta tag i mitt liv igen, efter en allt för lång tid av onyttig mat och för mycket godis och andra godsaker. Har för några år sedan följt GI-metoden (inte helt strikt dock..) och kände då att jag mådde väldigt bra av det. Har inga viktproblem, men vill ändra kosten igen just för att jag ska må bättre.

Vet att det finns miljontals recept på nätet och i böcker, men skulle vilja ha de recepten som verkligen är prövade och som ni tycker är goda!

Så sätt igång och delge era recept! :bump::bump: Behöver inte bara vara middagsrätter utan även mellanmål, frukost och lunch.
 
Sv: Tips på goda GI-recept

Ugnsrostade grönsaker
(1 person)

» Squash - zucchini (80 gram)
» Paprika gul (0,5 st)
» Paprika röd (0,5 st)
» Champinjoner (40 gram)
» Tomat (4 cocktail)
» Olivolja (1 tsk)
» Balsamvinäger (15 gram)
» Basilika färsk (10 gram)
» Honung (0,5 tsk)

Dela i lagom stora bitar, blanda grönsakerna och kryddorna. Täck ugnsform med aliminiumfolie och rsota i ugn i ca 20 min i 225 grader.

Är gott som tillbehör till i princip allt =). (Jag brukar ha tsatsiki och en grillad köttbit till) Är också gott att ha i vitlöksklyftor, lök-klyftor, rödbetor, aqubergine, morot, palsternacka...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 541
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp