tips på foder

L

linaback

hej,

jag ska köpa en nordsvensk valack på 3,5 år. han har senaste åren mest gått i sin hage men jag tänkte börja småträna lite med honom nu. kommer inte jobba hårt utan bara promenader o lite longering sen utöka.

hur mycket behöver han äta? hos sin nuvarande ägare äter han bara hösilage. behöver han något mer?

/Lina

Sv: tips på foder

Det beror på vad du ger för grovfoder.

Alla tillskott (kraft- och mineralfoder t.ex.) ger man ju för att komplettera brister i det grovfoder man fodrar med, och täcker ens grovfoder hästens alla behov, då behövs heller inga tillskott.

Så ta reda på vad ditt grovfoder har för näringsvärden, så vet du om han behöver något med än det.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 382
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka