Tips på fiskrätter som inte smakar fisk

Lätt rimmad röding brukar gillas skarpt även av icke fiskälskare. Med en vitvinssås blir det gudomligt.

Torsk kan vara svårt, det smakar liksom fisk på ett visst vis.
Nu kanske jag visar min okunskap men är inte röding rätt dyrt/svårt att få tag i? :o det låter som en fin-fisk iaf.
 
En laxrätt som inte smakar lax och som tom jag tycker är god är att marinera en bit laxfilé ett dygn i japansk soya, sen in i ugnen med massor av stark grillkrydda. Serveras med kokt potatis och en gräddfilsås gjord på gräddfil, finhackad rödlök, finhackat äpple av typen Ingrid Marie och stenbitsrom.

Iom soyan så ser det inte ens laxfärgat ut när man ska äta och det smakar definitivt inte fisk. :D
 
En laxrätt som inte smakar lax och som tom jag tycker är god är att marinera en bit laxfilé ett dygn i japansk soya, sen in i ugnen med massor av stark grillkrydda. Serveras med kokt potatis och en gräddfilsås gjord på gräddfil, finhackad rödlök, finhackat äpple av typen Ingrid Marie och stenbitsrom.

Iom soyan så ser det inte ens laxfärgat ut när man ska äta och det smakar definitivt inte fisk. :D

Man kan till och med ta bort ugnen och skiva fint till en sashimi. Men då är konsistensen lite mer ”fisk”.
 
Nä, det är faktiskt helt gudomligt. Kan maken tänka sig abborre? Det går ju att fiska själv.
Jag tror att egenfiskad fisk är ännu värre för husbonden. Inte nog med att det luktar fisk, den har förmodligen både rabies, trikiner och salmonella.

Själv är jag uppvuxen på egenfiskad regnbåge, gädda, abborre, strömming och flundra. Och egenskjutet vilt. Men det äter han inte heller..

*får hjärnblödning*
 
En laxrätt som inte smakar lax och som tom jag tycker är god är att marinera en bit laxfilé ett dygn i japansk soya, sen in i ugnen med massor av stark grillkrydda. Serveras med kokt potatis och en gräddfilsås gjord på gräddfil, finhackad rödlök, finhackat äpple av typen Ingrid Marie och stenbitsrom.

Iom soyan så ser det inte ens laxfärgat ut när man ska äta och det smakar definitivt inte fisk. :D
Rommen får vi skippa pga ”smakar fisk” men annars tror jag detta definitivt kan gå hem!!
 
Jag brukar göra en fiskgratäng med torsk, hemkokt tomatsås, riven ost och som äts med potatismos. Receptet kommer från årets kock typ som skulle försöka göra roligare skolmat :D så tänker att något sådant skulle kunna fungera?

Annars, fiskbiffar? Dessa från Arla brukar jag göra och dom smakar rätt lite fisk eftersom det är såpass mycket kryddor i, plus att raitan är så god (gör dubbel sats) att jag brukar dränka allt i den :angel:
https://www.arla.se/recept/fiskbiffar-med-tomatraita/
Åh, detta verkar sannerligen lovande! Han äter ju, hör och häpna, fiskbullar!? (Jag anser dock att det är kattmat)

Hur gör du tomatsåsen till den första rätten? Som basen till en köttfärssås - passerade tomater, vitlök, osv?
 
Som föredetta lärare äter däremot inte JAG tacofisk! :rofl: blev traumatiserad efter att jag fick äta det i matbespisningen men tyckte det var vedervärdigt. Dock fick jag ju hålla god min för att inte eleverna skulle låta bli att äta styggelsen!

Som fd skolpersonal (dock kurator) anser jag att cornflakesfisken (:yuck:) är än värre, och jag är o-kräsen. Nästan så man fick erbjuda stödsamtal efter lunchen...
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 952
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp