Tips på fina dressyrträns!

Russis

Trådstartare
Önskar tips på fina (enligt er åsikt ;) ) träns som passar till dressyr (inte kandar då) och som ligger i prisklassen ca 500-600 kr ca.

Är bra om dom antingen säljs på nätet eller är ett märke som är vanligt förekommande i butiker (d v s inte såna som bara finns på ett fåtal ställen).

Gärna bild, pris, inköpsställe och ev egen åsikt!

Sv: Tips på fina dressyrträns!

tycker dressyrträns ska ha riktigt bred nosgrimma, och det är det inte så många som har. hade själv det tränset tills hästen hade sönder det (olycka). som tur var är nosgrimman fortfarande hel så jag flyttade över den till ett annat träns.

Jag hittade detta igår. http://www.tahorseware.se/ , titta under träns och sen classic rundsytt. Funderar på att köpa det själv. Annars Jacson som ovan nämnt. Kolla kings med

Jacson har ett par olika modeller som är fina. Jacson har även fått in lite nya modeller på sina träns - finns hos www.hippomarket.com , dock så vet jag inte om det finns någon modell som är mer "Dressyrig" av dessa.

Sedan så tycker jag Knights har fina träns som inte är så farligt dyra, men jag vet inte om det finns någon modeller som är direkt mot dressyr där heller utav tränsena. Knights har ju även kandar, som man dock kanske kan göra till träns i stället. Denna modell finns med extra bred nosgrimma "Sir Lancelot Kandar"
sirlancelotS.gif

Det är med mässingsspännen.
Kostar 949:- hos Erikshästshop och då ingår det även kandartyglar.

Sen finns ju Hubertus också, tror att det går och hitta en del träns för runt tusenlappen. Dessa är mjuka och fina, av bra kvalité.
Vet dock inte riktigt hur det är med modellerna där heller, men sök runt på nätet så får du se! Vet att Henriksson har ganska lågt pris på vissa utav Hubertus tränsen nu. www.henrikssonsridsport.se

Senast ändrad:

Lånar och tackar er alla för fina tips! :bow:

Men jag kan inte se jacsons sida...?

Gärna mer förslag!! :bump:

Detta träns från Kings saddlery tycker jag är snyggt verkar vara Ganska bred nosgrimma och rundsytt som jag älskar :)
Kostar 298 kr på www.kingssaddlery.se
kiings.bmp

Hur upplever du att de är små? Jag har en storhäst som drar stl. full på såväl grimmor som träns och köpte även Jacson tränset i storlek full. Hon är 162 cm hög, och det är "mycket häst" samt att hon även har ett relativt stort huvud. Men detta sitter perfekt på henne? Vad är det du upplever som för litet? Nosgrimman? Själv har jag visserligen köpt till en hannoveransk nosgrimma till mitt Jacson träns men även nosgrimman är i storlek full, och sitter alldeles utmärkt!

tycker inte heller mitt jacson är litet.
har ett navarro i Pony och det sitter jättebra förutom att nosgrimmeremmen som går upp i nackstycket är nån cm för kort - men gör inget för har använt det som hackamoreträns.

sen har jag ett cosmos i cob som är lagom, fast käkremmen är lite lång.

Vi har ett jättefint dressyrträns hemma - är min låtsaspappa som köpt det till sin fd häst.

Det är jättemjukt redan från första början - och då menar jag jättemjukt - och nosgrimman är perfekt bred och mjukt stoppad - och pannbandet tkr jag är jättefint. sen är det mässingspännen oxå.

MEN jag har ingen aning om vad det är för märke och har inte sett ett likadant nån stans :confused: . är köpt på rea men hade varit dyrt från början om jag fattat det rätt.

det är synd att det är i full det vi har hemma och i fel färg annars skulle jag snott det. nu ligger det bara i en låda och skräpar..

ser ut så här:
141506272HaOYGp_ph.jpg

nån som känner igen det?
pannbandet har små guldfärgade plattor på rad som sitter, sådana där tunna "speglar" som sitter jättetätt.

Morris&Nolan har också dressyrträns, men tyvärr vet jag ej i vilken prisklass dessa ligger i.

Liknande trådar

Äldre Jag fyller 25 år iår och tänkte att jag skulle passa på att slå till lite då jag inte firat min 18 och 20 års dag så vidare stort av...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Asko
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 877
Senast: Görel
·
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
14 232
Senast: Jeronimo
·
Dressyr Nu har jag fått ersättning från försäkringsbolaget för hoppsadeln men jag kommer antagligen att strunta i att köpa ny hoppsadel och i... 2
Svar
23
· Visningar
1 835
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka