Tips på en gångartshingst.

asterix_zaphir

Trådstartare
Någon som har förslag på vad som kan passa på en dam med stammen
Pontus- Maraton- Pablo XX
Alla tips mottages tacksamt, gärna hingstar med svensk stam (om det finns några utan Maraton i, hi hi)

Sv: Tips på en gångartshingst.

Det finns en hel del utan Maraton i, däremot inte så jättemånga utan Utrillo. Gigolo och Mr Merswin saknar Utrilloblod.

...och Gigolo är tyvärr inte i avel i år, han ska bara tävlas i år och ev något eller några år till, är klar för debut i GP så ägarna ville ge ryttaren möjlighet att sattsa fullt ut på tävling i år. Det är en av min sambos favorit hingstar så han försökte övertyga hingstägaren om ett undantag, men det gick inte.. :)

Några svenska hingstar Impuls, Rambo, Hermes, Saigon, Ravell, Lambourghini, Black Coffee, Bayron.

Och jag gissar att Mr Mershwin inte heller är det, eftersom han inte varit i avel sen 2002.
Det var dom två prestationshingstar som var svensksstammade och utan Utrillo-blod jag kunde komma på just då.

Waliant och Warsteiner finns också.

Är inte Master kvar i avel? Där finns Utrillo, men några led bakåt så det ska man väl inte behöva fundera så mycket över?

Så vitt jag hört ska han stå i England i år.

Master har Utrillo till morfarsfarfar så det är ju långt bort!

Tack för alla svaren.
Finns det några hemsidor till alla hingstar ni skrivit här, så man kan kolla upp de.

Det bästa är att köpa en hingstkatalog, det är kanske hälften av hingstarna som nämnts som har hemsidor.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Roheryn
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 807
Senast: jemeni
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
658
Senast: Caoimhe
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 419
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka