Tips på dressyrsadlar med rundbossa

Maran

Trådstartare
och som kan passa häst som är vare sig särskilt svängd eller rak i ryggen tages tacksamt emot. Jag är åter i sadelträsket och ser mig om efter ny eller begagnad sadel. Efter att ha provat några olika sadlar med kilbossa börjar jag klura på om rundbossa kanske vore bättre på min kuse.

Sv: Tips på dressyrsadlar med rundbossa

Tack för att du frågar. Jag har ingen digitalkamera, men ska försöka låna en. Återkommer med bilder senare.

Jag köpte en Lemetex Galant i september ifjol. Jag tyckte att den låg bra då, men nu är den lite för smal och släpper lite i bakänden. Tror att den är för svängd också trots kilbossorna.

Länk till sadeln hos Lemetex: http://www.lemetex.com/images/gr/TN_DSC_2956_galant_dr.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: poetin
·
Utrustning Efter att ha gått bet på två olika utprovare som provat ut för raka sadlar till min ena häst är jag otroligt skeptisk numera. Men hon...
Svar
14
· Visningar
1 381
Senast: caballus
·
Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka