Tips på bra vandringsleder i Uppland

SunDown

Trådstartare
Jag och en vän tänkte vandra i ca 3 dagar med våra hundar. Vi skulle behöva lite tips på bra vandringsleder i uppland gärna lite bredare så vi kan ha med en skrinda. Ge gärna lite tips gällande vandring överlag.

Sv: Tips på bra vandringsleder i Uppland

Ett tips är att du frågar på Pilgrimscentrums webforum, där finns många vana vandrare som kan tipsa om fina leder. Googla Pilgrimscentrum. Det finns också ett par ganska aktuella trådar här på Hund om just vandring med hund och tips kring detta:
Här är en http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1192501 och i tråden finns länk till den andra.

Nu har jag inte varit i uppland, men väl på andra leder och jag hade aldrig tagit med en skrinda. Den hade dumpats i ett dike omgående...

Med bra ryggsäckar bär man mer än man tror

Det finns ju en hel del kortare leder som kan fungera med skrinda. Men längre leder, som Upplandsleden, kan bli svårare. Vissa delar räknas som tekniskt svåra med mycket stenar, rötter och viss klättring. För en njutbarare tur så skulle jag göra som escodobe och lämna skrindan hemma.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur