Tips på bra resevagn för 8-månaders?

Kanon med uv kläder, särskilt om de badar.

Babyjogger har mindre varianter, jag älskar vår minizip men deras minsta heter Tour. Bra liggläge och bra sufflett på BJ. Dessutom uvskydd 50 på de.

Yo-Yo, Bugaboo Bee, trille Skagen är också poppis.

Den verkar super! Lite dyr dock, men andrahandsvärdet kanske är bra?

Har du andra bra tips för en åttamånaders bebis när det gäller flygresan och själva vistelsen? Vi har flugit med henne innan, men det var inrikes och när hon var betydligt yngre, med betydligt mindre krav på stimulans på resor. ;)
Ätbart, :D typ russin, såna där dino-majspuffar eller vad det nu är, klämmisar osv:up:

I vagnväg är väl bugaboo Bee den minsta vändbara, går att köpa till jättekäcka (ingen egen erfarenhet iof, men de ser käcka ut och verkar väldigt populära iaf) suffletter med nättyg på sidorna :)
Vill du jämföra olika modeller finns det en sida som är super, googlar du "jämför barnvagn" är det den första som kommer upp

Sen säger jag som några andra redan gjort; bärsele :up::up::up:

Bugaboo Chameleon som resevagn? Bu eller bä? Har hittat en begagnad som kommer med en triljon tillbehör. Dyrare än de billigaste framåtvända sulkysarna, men ändå billigare än typ Easywalker. Vad säger ni?

En sak jag inte alls tänkte på när vi åkte var att vi åkte till ett ställe med ENORMT tryck på tunnelbanan som var vårt färdmedel under resan. Det gick med nöd och näppe att mosa sig in under vissa tider och vi insåg ganska snabbt att ska vi komma på tåget måste vi fälla ihop vagnen och bära barnet i tåget. Vi hade en maclaren och tacka gud för det. Viktigt dock att ha med breda hjul fram om man lyssnar på proffsen. Den fyllde sin funktion och jag sålde den för någon 50-lapp billigare när vi använt den klart. Köpte beggat.

Så, kolla upp det om ni tänker åka kollektivt.

Oj, såg nyss att ni skulle ha bärsele vid resor med kollektiva färdmedel. Då kanske mitt inlägg var ganska.. inaktuellt :p

Nejdå, alltid bra med olika synvinklar. :) Men sele är verkligen överlägset om en ska färdas där det är mycket folk och trångt.

Kanon med uv kläder, särskilt om de badar.

Babyjogger har mindre varianter, jag älskar vår minizip men deras minsta heter Tour. Bra liggläge och bra sufflett på BJ. Dessutom uvskydd 50 på de.

Yo-Yo, Bugaboo Bee, trille Skagen är också poppis.

Jag har ju en förhoppning om att bebis ska bli ett baddjur på denna resan, liksom hennes mor och far. Än så länge är hon tyvärr inte helsåld på det hela, men jag tänker att pool, leksaker, att vi badar hela familjen och att hon ser andra barn bada skulle kunna få det att lossna.

@inverterad
Ja easywalkern är ju lite smådyr men för os var det värt det eftersom vi använder den så mycket hemma. Hitta nån på blocket för 3000:- och nån mer för strax över. Vi beställde ny från holland för 4500:- inklusive frakt.

Bärsele som redan nämnts är toppen. Vi checkade in vagnen och körde med sele på flygplatserna. Däremot ingen sele på resmålet eftersom det var varmt. Så sett hade vi lika gärna haft med vår hemmavagn om den inte hade varit modell pansarvagn. Hade jag haft en hemmvagn med svängbara hjul fram som inte var väldigt stor hade jag inte brytt mig om att skaffa någon annan.

På flygplanet hade vi med lite olika leksaker (typ hela hans lilla ryggsäck full :p) klämmisar, majskrokar och ipad med vissa filmer på offlineåtkomst. Vi flög i sammanlagt 12 h enkel väg och han sov mer än hälften av tiden, bruset är ju sövande. Annars var det till att försöka aktivera på olika sätt. Jag fick jättefin avlastning från en fransk tant som roade sonen i säkert 45 minuter:D (min egen familj som var med var inte mycket till hjälp:grin:)

Väl på plats kom vi på att det var gött för sonen att ha en frottéhandduk att sitta/ligga på i vagnen. Det blev inte lika klibbigt då. Vi använde bara uvkläder lär vi badade i solen annars var det tunna bomullskläder och solskyddsfaktor och så lite tid i solen som möjligt.
Vi hade med vätskeersättning som även passar för barn, alvedon och ipren, hans lilla kylväska med tillhörande kylklampar så att vi kunde ha med mat/snacks när vi var ute på utflykter, aloevera gel om han skulle bränna sig. Annars var det nog inte så mycket särskilt.

Vi hade egen pool i huset vi hyrde och där var skugga på morgonen och förmiddagen i halva poolen vilket var toppen. Då badade vi flera gånger per dag och det lossnade verkligen med badet för hans del! Han började leka och verkligen uppskatta det!:)

Babyjogger har en modell som man kan ha bakåtvänd. Den är dessutom sjukt smidig att fälla ihop och tillräckligt stabil och lättkörd för att kunna ha som heltidsvagn om man kör på asfalt för det mesta.

Babyjogger har en modell som man kan ha bakåtvänd. Den är dessutom sjukt smidig att fälla ihop och tillräckligt stabil och lättkörd för att kunna ha som heltidsvagn om man kör på asfalt för det mesta.
Tänker du på city versa gt tro? :)
Den har vi, älskar den! Men beroende på vart man ska(mkt höga trottoarkanter eller liknande) kan den vara lite knölig tänker jag då den är svår att häva. Vagnen är även rätt tung, så behöver den bäras mycket är det också ett stort minus :/
Men den blir hyfsat liten, går att fälla med en hand och funkar hyfsat bra på sämre vägar (går ju liksom inte att jämföra med ex vis urban jungle) :)
Och det allra bästa :varukorgen :love::love::love: får plats med typ allt o lite till i den :D

Liknande trådar

Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 204
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka