@inverterad
Ja easywalkern är ju lite smådyr men för os var det värt det eftersom vi använder den så mycket hemma. Hitta nån på blocket för 3000:- och nån mer för strax över. Vi beställde ny från holland för 4500:- inklusive frakt.
Bärsele som redan nämnts är toppen. Vi checkade in vagnen och körde med sele på flygplatserna. Däremot ingen sele på resmålet eftersom det var varmt. Så sett hade vi lika gärna haft med vår hemmavagn om den inte hade varit modell pansarvagn. Hade jag haft en hemmvagn med svängbara hjul fram som inte var väldigt stor hade jag inte brytt mig om att skaffa någon annan.
På flygplanet hade vi med lite olika leksaker (typ hela hans lilla ryggsäck full
) klämmisar, majskrokar och ipad med vissa filmer på offlineåtkomst. Vi flög i sammanlagt 12 h enkel väg och han sov mer än hälften av tiden, bruset är ju sövande. Annars var det till att försöka aktivera på olika sätt. Jag fick jättefin avlastning från en fransk tant som roade sonen i säkert 45 minuter
(min egen familj som var med var inte mycket till hjälp
)
Väl på plats kom vi på att det var gött för sonen att ha en frottéhandduk att sitta/ligga på i vagnen. Det blev inte lika klibbigt då. Vi använde bara uvkläder lär vi badade i solen annars var det tunna bomullskläder och solskyddsfaktor och så lite tid i solen som möjligt.
Vi hade med vätskeersättning som även passar för barn, alvedon och ipren, hans lilla kylväska med tillhörande kylklampar så att vi kunde ha med mat/snacks när vi var ute på utflykter, aloevera gel om han skulle bränna sig. Annars var det nog inte så mycket särskilt.
Vi hade egen pool i huset vi hyrde och där var skugga på morgonen och förmiddagen i halva poolen vilket var toppen. Då badade vi flera gånger per dag och det lossnade verkligen med badet för hans del! Han började leka och verkligen uppskatta det!