G
Gris-Eva
Nu när kylan börjar att komma så har även stor-råttorna börjat att besöka oss i stallet och vi är rädda att de ska ta våra nykläckta kycklingar.
Vi använder den klassiska slagfällan modell stor. Problemet är att de inte fastnar så att de dör. (Den slår igen lite här och var på dom)
I dag fick min sambo slå ihjäl en råtta som sprang omkring med fällan på sig. Självklart så slog han även ihjäl (läs sönder) fällan så att vi måste köpa en ny.
Jag tycker synd om råttan och vill inte att de ska plågas i fällan.
Tilläggas kan att det finns en gammal katt på gården, men han börjar att bli för gammal för att ta så stora råttor.
Och vi kan inte skaffa andra katter så länge han lever, för dom kommer han att jaga bort.
Vi vill inte använda gift eller "levandefällor" (Hatar att dränka dom)
Har ni några tips om bra fällor som dödar råttan direkt?
Eller något som kan skrämma bort dom i alla fall.
Vi använder den klassiska slagfällan modell stor. Problemet är att de inte fastnar så att de dör. (Den slår igen lite här och var på dom)
I dag fick min sambo slå ihjäl en råtta som sprang omkring med fällan på sig. Självklart så slog han även ihjäl (läs sönder) fällan så att vi måste köpa en ny.
Jag tycker synd om råttan och vill inte att de ska plågas i fällan.
Tilläggas kan att det finns en gammal katt på gården, men han börjar att bli för gammal för att ta så stora råttor.
Och vi kan inte skaffa andra katter så länge han lever, för dom kommer han att jaga bort.
Vi vill inte använda gift eller "levandefällor" (Hatar att dränka dom)
Har ni några tips om bra fällor som dödar råttan direkt?
Eller något som kan skrämma bort dom i alla fall.