Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag ska ta fasta på rubriken så är faktiskt just "Lättläst" en kategori i bibliotekshyllan.Är det någon som sitter på ett bra förslag? Ungdomen vill gärna läsa men tycker det är lite svårt. Hen har därför inte heller någon favoritgenre.
Ljudböcker är annars ett alternativ om det är just läsningen (ie avkodningen) som ställer till det
Björnstad eller någon annan bok av Fredrik BackmanÄr det någon som sitter på ett bra förslag? Ungdomen vill gärna läsa men tycker det är lite svårt. Hen har därför inte heller någon favoritgenre.
Man kan kombinera ljudbok + riktig bok om man vill öka sin läshastighet men ljudböcker i sig hjälper inte med läsningen.
De är bra till annat! Men inte att knäcka den mer avancerade läsningen, vilket verkar vara ett önskemål i ts
Fast en 19-åring kanske inte vill ha barnböcker, tänker jag.Kolla in Hegas förlags böcker. De skriver skönlitteratur till barn och ungdomar med ett mer lättläst skriftspråk. Det är lättast att sortera efter läsnivå på deras egen hemsida men böckerna finns även på t.ex. adlibris.
Fast det låter inte som om de har bara barnböcker. En av deras ålderskategorier är 15+ som beskrivs så här:Fast en 19-åring kanske inte vill ha barnböcker, tänker jag.
Är det någon som sitter på ett bra förslag? Ungdomen vill gärna läsa men tycker det är lite svårt. Hen har därför inte heller någon favoritgenre.