Tips på BRA fästingdödare när inge funkar!

Tjockisina

Trådstartare
Har en långhårig katt som under sommrarna är rakad då han får så mycket tovor. Sägs ju de ska få mindre fästingar då men han e verkligen full av dem=(
Kan plocka upp mot 30 st fästingar per dag på han.. de verkligen kryllar av dem på han både krypandes och fastsuttna=(
Har frontline på han men de hjälper inte har även fästinghalsband på han men funkar inte heller.. han e förmodligen på väldigt fästing berikade områden på dagarna för mina två andra katter har sällan fästingar.
Vet inte va jag ska göra, har frågat på djuraffären och på apoteket o de tycker de e konstigt att inge hjälper likaså tycker jag.. e ju inte direkt billiga saker man köper på apoteket mot fästingar och visst blir man sne när de inte hjälper. Så nu undrar jag om ni kattfolk har nå bra tips mot de så krypen??
Kanske nå hemmagjord smörja som ni använder eller liknande??

Sv: Tips på BRA fästingdödare när inge funkar!

Kan det vara så att när du tar på honom Frontline-medlet så når det inte ända ner till huden pga all päls?
Nej men nu såg jag ju att han är rakad... är han rakad även i nacken? Verkar ju helskumt.. har tyvärr inga råd till dig, min utegående katt får massa fästingar, men med Frontline knappt en enda!

Hoppas du får bukt med det iaf!

Sv: Tips på BRA fästingdödare när inge funkar!

Kan det vara så att när du tar på honom Frontline-medlet så når det inte ända ner till huden pga all päls?
Nej men nu såg jag ju att han är rakad... är han rakad även i nacken? Verkar ju helskumt.. har tyvärr inga råd till dig, min utegående katt får massa fästingar, men med Frontline knappt en enda!

Hoppas du får bukt med det iaf!

E noga med att de ska komma på huden o inte pälsen så kan inte bero på de.. Köpt frontline två ggr nu då jag tänkte att första gången kanske de inte kom på huden så mycket som de ska göra för o funka.. andra gången vart jag ännu mer nogrann.. funkar dock inte endååååå.. blir galen på de små krypen.
Han har efter jag skaffat fästinghalsband fått betyligt mindre fästingar men tycker endå runt 10 fästingar per dag (minst) e för mycket=(.. Katten e rakad hela kroppen utom huvudet o benen o svansen.. ser ut som en pudel=)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka