Tips på bra bröstsele

F

Fjunet

Nu är det dags att leta bröstsele. Så nu vill jag ha massor av tips på bra selar i 2000kronorsklassen! Inkl draglinor och gärna huvudlag utan skygglappar.

Sv: Tips på bra bröstsele

Oj, det var mycket du vill ha för 2000kr ;) . Har du shettis så kolla på equilex.se finns komplett sela för ca 2500kr
/M

Menar givetvis att selen kan kosta 2999:- också ;) 2000:- är inte max.

Men jag tror att jag ska köpa en travsele istället, så nu är tråden inte aktuell längre :D

Jag var och tittade på selen från Equilex och har nu beställt en (fanns inte hemma i rätt storlek) så nu väntar jag bara på att den ska komma...
Och att de sista betäckningsstoet kommer till hingsten så jag kan börja köra igen :)

Berätta gärna hur den är! Funderade på den innan nämligen.
Kul att komma igång med körningen.
Jag ska komma igång såfort jag hittat en travsele som passar minishettis. Känns dödsdömt!

Lovar att återkomma så fort jag har den hemma :)

Känns som en evighet innan jag kan komma i gång och köra, har ju lite press på mig i och med att vi måste göra bruksprov i september så jag vill gärna få betäckningarna undanstökade så fort som möjligt så jag kan sätta i gång.

Finns det öht travselar till mini?

Jag har satt ett datum: Senast 1 augusti ska vi vara igång! Ska hinna med att renovera en sulky tills dess, samt hitta en travsele. Jag vet inte om det finns travselar till mini. Jag vet inte ens om min häst ÄR mini :crazy: Önskar att Hööks eller någon likande affär hade travselar så man iallafall kunde titta på en innan man köper en... Funderar på att mäta hästen från alla håll och kanter och fråga någon här på Buke som har en travsele till shettisar om måtten på selen.

Tänk på att du INTE kan köra en sulky på terräng, bara på travbana.

sen finns det inga travselar i minishettisstrl.

Varför ska du ha en travsele helt plötsligt? de har inte baksele eller bra brösta ju..?? svängel o draglinor kan man ju fixa förståss, som jag gjorde innan. Funkar rätt ok.

o du, åk in till Jägersroshoppen o kolla shettisselar. ta med alla mått.

/jenny

Det är ingen sulky, utan egentligen en såkallad träningsvagn.

Baksele behöver jag inte, då här inte finns en enda backe så långt ögat når. Tyvärr! Svängel och draglinor tänker jag ordna, får se hur det blir med bröstan.

Senast ändrad av en moderator:

bakselen kan ändå vara bra att ha vid inbromsningar... Och någon sluttning trr jag allt det finns!

Nej, faktiskt inte. Jag har gått alla körvägarna redan - inga sluttningar.

Men jag köper nog en baksele ändå.

Jättetack för tipset! Mailade dem angånde ponnyselen i Tärnsjöläder.

Det var så lite så. Vi köper alla våra hästsaker där. De har ju inte bara för trav utan för ALLT :D

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
363
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 180
Hästmänniskan Söker tips på veterinärklinik i närheten av Laholm. Vill göra en klinikbesiktning med röntgen på en unghäst. Gärna om någon vetrinär...
Svar
18
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka