Tips på bra billig soffa!

MaRomer

Trådstartare
Nu ska jag och min sambo flytta och tänkte unna oss att köpa en ny soffa. I början var vi helt inne på en 2+3 i skinn. Men kraven har sänkts allt eftersom pengarna inte vill vara med.

Så nu blir vi glada bara vi får en vettig soffa under 5000:- Behöver ej vara skinn men ska inte vara i ett material som bara säger: "Ge mig hår och smuts!!!"

Begagnat är helt ok! Vad har bi för tips på sogffor? Helst 2+3 men även hörnsoffa kan vara av intresse. Släng gärna in bilder.

Sv: Tips på bra billig soffa!

Det finns massor på Blocket, nu vet jag inte vart ni bor men jag fastande för dessa som ju finns i Södertälje.

3170934378.jpg

6000 för båda är kanonbilligt.

Annons

Annars så är det bara att leta HÄR

Om man vill ha en skinnsoffa så tycker jag faktiskt att IKEAs Klippan hör till de snyggaste - den har så trevliga proportioner. Billig är den också, under 5000 kr.

Ännu billigare och lite större är Säter för 4000 kr (även om jag inte är helt förtjust i proportionerna, men vad jag tycker spelar ju mindre roll i sammanhanget :D). Kanske du kan kombinera med någon passande puff för att få känslan av en ännu större soffa?

68277_PE182429_S3.jpg

På Blocket (Söderhamn) finns det en svart Klippan (skinn) för 500 kr. Köper ni en ny och den begagnade så har ni fått två soffor för knappt 5500 kr! I Malmö finns det två likadana för 4000 kr tillsammans.

Senast ändrad:

Det finns massor på Blocket, nu vet jag inte vart ni bor men jag fastande för dessa som ju finns i Södertälje.

3170934378.jpg

6000 för båda är kanonbilligt.

Annons

Annars så är det bara att leta HÄR

Jag kollar i princip varje dag på blocket. Men vi bor i lilla Ljungby/SMåland och där växer inte soffor på träd precis=/ Så Södertälje är alldeles för långt!

Om man vill ha en skinnsoffa så tycker jag faktiskt att IKEAs Klippan hör till de snyggaste - den har så trevliga proportioner. Billig är den också, under 5000 kr.

Ännu billigare och lite större är Säter för 4000 kr (även om jag inte är helt förtjust i proportionerna, men vad jag tycker spelar ju mindre roll i sammanhanget :D). Kanske du kan kombinera med någon passande puff för att få känslan av en ännu större soffa?

68277_PE182429_S3.jpg

På Blocket (Söderhamn) finns det en svart Klippan (skinn) för 500 kr. Köper ni en ny och den begagnade så har ni fått två soffor för knappt 5500 kr! I Malmö finns det två likadana för 4000 kr tillsammans.

Hmm Söderhamn är lite väl långt och Malmö också. Jo Ikeas är snygg en inte bekväm på något sett=/

tack för tipsen!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 911
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka