Tips på belöningar

Bubble

Trådstartare
Tips på hur man får till bra belöningar på en hund som endast är intresserad av godis ute? Blir ju väldigt enformigt.

Inne gillar han att leka men ute vill han inte alls leka, har provat alla möjliga sorters lekar. De enda han gillar är de som innehåller godis typ att han får en godis eller får söka godis i ett träd. Tänker mest på belöningar till inkallningen vill ha lite olika, men gör jag något annat än ger honom godis tittar han bara på mig som vart är min godis ungefär och går iväg om man försöker leka som belöning istället.

Sv: Tips på belöningar

Jag har en sån här till min jappe:

monster20ball.jpg

som komplement i lydnadsträningen. Han älskar allt ätbart, och gillar kamp, men bollar är tråkiga. Med denna har jag en kastbelöning som han verkligen gillar :D

Jag lägger alltså godis i "munnen" på den, som han får när han hämtat och kommit med bollen.

Liknande trådar

Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
703
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka