Tips på bana när man ska gå upp en klass.

Minnie

Trådstartare
Nu känner jag att det är dags att lämna 90-klassen o ta steget upp till 100. Har ni några tips på banor inom 20 mil från Örebro som kanske är av den lättare typen. Har ridit debutant i Mantorp, Örebro, Kinda o Åkerbo. Jag säger nog att Mantorp kändes minst o Åkerbo störst. Var i Åkerbo i helgen o där kändes det som att 100-klassen var ganska maffig då det var många hinder som sen också ingick i *. Hade helst debuterat i Mantorp i slutet av juli men kan tyvärr inte åka just det datumet. Har planer på att rida 100-klassen i Örebro i september men vill gärna rida någon innan.

Sv: Tips på bana när man ska gå upp en klass.

Mantorps lättklass brukar vara sjysst, synd att du inte kan då. De ska ju ha pay & cross 23 juni också, kanske kan vara något?
Enköping kan inte vara så hysteriskt långt för dig heller? Den brukar också vara ganska enkel.
Baståsen i Surahammar; också trevlig bana åt det lättare hållet.
Trossnäs var länge sen jag var i, men de brukar också ha sjyssta banor.

Jag var också i Åkerbo i helgen och tyckte iofs att det var en helt rimlig och bra lättklass, de hinder som var gemensamma med 1* var snarare lättklassnivå på än 1* (med undantag för rispalissaden med grav men där fanns ju alternativ :))

Mantorp har väl en både i juni och sen en i slutet av juli? Kan du ingen av dem? Annars är ju Pay and cross ett väldigt bra alternativ som föregående talare säger.

Mantorps bana vet jag inte så mycket om lättklassen. Jag hörde med banbyggaren att "nya" vattenhindret var mindre uppskattat av de i lätt klass förra året. Men jag har för mig att de hade en alternativ väg den gången : ). Lycka till!

Jag anser iof att man inte ska vara så beroende av svårighetsgraden utan vara så väl etablerad i klassen under och att man har tränat såpass på dom svårigheter som brukar tillkomma när man går upp en klass. Dom flesta banor med något undantag är ju ganska likvärdiga

Det lutar åt att det blir Baståsen som får bli platsen för debuten i lätt. Nu ska här filas på dressyren som måste förbättras.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin...
2
Svar
25
· Visningar
2 772
Senast: Hunter
·
Hoppning Hej jag har lite funderingar angående när man ska gå upp i klasser!? Hur har erat upplägg sett ut o hur många starter resp klassert har...
Svar
5
· Visningar
1 715
Senast: Tingelingen
·
Hoppning ingen som har någe bra tips till mig?! Det är så att jag är nästan intill livrädd för hoppning, men egentligen är det plus dressyr de...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Albin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur