Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror faktiskt detta är ett väldigt bra tips och vad jag måste göra!Sluta rida efter 19 minuter, unghästen verkar bli trött.
Hon är 4, just nu jobbar vi bara i skritt och trav, pyttelite galopp när hon orkar. Hon rids ca 3 gånger i veckan och 2 dagar från marken eller bara mys.Hur gammal är hästen? Vad gör ni under ridpassen? Hur ofta rids den? Orkar den 20 minuters ridning, både i kropp och huvud?
Precis det här! Och sluta medan det är roligt, medan det finns bjudning och det är intressant. Om det är efter tio minuter är det helt okej också!Sluta rida efter 19 minuter, unghästen verkar bli trött.
Då låter det väl jätteklokt att nöja sig med kortare pass! Och gärna rida ut som flera sagt. Även fast du tycker att öka minska är ”bara” så är det ganska jobbigt för en ung häst, de är ju knappt vana att bära runt på ryttareHon är 4, just nu jobbar vi bara i skritt och trav, pyttelite galopp när hon orkar. Hon rids ca 3 gånger i veckan och 2 dagar från marken eller bara mys.
Jag letar efter ny tränare just nu så det har bara blivit väldigt simpla pass då vi kör öka/minska men eftersom hon stänger av ganska fort kommer vi inte längre än så.
Det här!Precis det här! Och sluta medan det är roligt, medan det finns bjudning och det är intressant. Om det är efter tio minuter är det helt okej också!
"Det här gick superbra! Då slutar vi här!"
Hon tränas alltså 5 dagar i veckan? En gammal tumregel är att en treåring tränas 3 dagar, en fyraåring fyra dagar och en femåring fem dagar. Jag hade dragit ner antal träningsdagar. Kanske behöver hon just nu en viloperiod också?Hon är 4, just nu jobbar vi bara i skritt och trav, pyttelite galopp när hon orkar. Hon rids ca 3 gånger i veckan och 2 dagar från marken eller bara mys.
Jag letar efter ny tränare just nu så det har bara blivit väldigt simpla pass då vi kör öka/minska men eftersom hon stänger av ganska fort kommer vi inte längre än så.
Hon tränas alltså 5 dagar i veckan? En gammal tumregel är att en treåring tränas 3 dagar, en fyraåring fyra dagar och en femåring fem dagar. Jag hade dragit ner antal träningsdagar. Kanske behöver hon just nu en viloperiod också?
Kortare pass, sluta när det går som bäst. Vet inte om du räknar med uppvärmning och så i dom här 20 min men är det 20 min utöver uppvärmning så är det ett ganska så långt pass för en 4 åring på banan. Det viktiga är att sluta när hästen har roligt och känner att det är lätt.Hon är 4, just nu jobbar vi bara i skritt och trav, pyttelite galopp när hon orkar. Hon rids ca 3 gånger i veckan och 2 dagar från marken eller bara mys.