tips på å landa i rätt galopp

M

MissNegativ

ja när man hoppat ett hinder, ett litet tips på hur man landar i önskad galopp efteråt...!!

Jag brukar "tynga ner" lite i t.ex höger stigbygel om jag ska åt höger...

jag tynger ner lite extra i stigbygeln, men det spelar inte så stor roll för mig för min ponny kan hoppa hela banor i bara vänster galopp och när det blir för svårt byter han själv :p

Jag lägger tyngden åt höger om jag ska byta till höger, dessutom leder jag lite med högertygeln för att förstärka att vi verkligen ska till höger

Då jag red lektion o vi hade hoppning då vi var tvungen o byta galopp efter språnget så sa våran instruktör att vi då vi kom på hindret bara gjorde galoppfattning för den önskade galoppen o ser till att man trampar till i innerskänkeln tydligt bara o de funkade bra.

Det brukar räcka med att man tänker på vart man ska efter hindret så landar hästen i rätt galopp eftersom ens kropp säger att vi ska åt höger resp. vänster.

Vill jag landa i höger galopp så för jag bara fram höger sittben mera i språnget och vice versa. Försöker sitta rakt, titta rakt och ha vikten jämt fördelad genom hela språnget.

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 426
Senast: Cs218
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
38
· Visningar
880
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar