tips om rejäla säckar att lägga skit i

F

fnorr

Jag letar rejäla säckar att lägga dynga i. de svarta tunna man kan köpa på tex öb duger inte....måste vara av ungefär samma kvalitet som spånbalssäckar. Ngn

Sv: tips om rejäla säckar att lägga skit i

De som tömmer sopor åt en brukar vi kunna köpa 10 st rejäla säckar, modell STORA för dryga 300 kr. Jätte bra! Priset beror på att man sedan kan sätta ut denna specialla gråa säck för att slänga mer än vad man har tunna till.
Så kontakta er 'sopnisse' :D

Tyvärr har jag inga tips, men jag hakar gärna på tråden för jag undrar också var man hittar riktigt starka säckar! Skulle behöva till att köra hem sågspån i. De flesta säckar går ju sönder så fort man försöker lyfta i dem...

I bygghandeln som tex Beijers brukar de ha en massa olika säckar i olika prisklasser. Tror jag även att Lantmännen (eller Granngården heter det kanske nu för tiden) har de bättre säckarna.

Mvh

Tora

Blå med svart insida använder vi till de riktigt tunga grejorna. Som olja odyl.

Hittade följande på www.swedol.se
---
DEMOBAG SOPSÄCK 143 LITER
Extremt slitstark och rivtålig sopsäck. Kan fyllas med kakel, glas, plåtbitar, brädlappar med spik, trädgårdsavfall etc utan att rämna. Klarar en belastning på upp till 50 kg. Kan återanvändas och är tillverkad av ett biologiskt nedbrytbart material.

Senast ändrad:

Det finns ju jutesäck/nylonsäck att köpa på t ex nordpost.se om man vill investera lite mer och återanvända dem...

De vanliga svarta säckarna som finns på tex ICA använder jag när jag tömmer permanentbädden. Bädden är ju kanongödning och alla vill ha till rabatter och grönsaksland. De säckarna passar bra. De är inte av den tunna sorten.

Vi köper på kvantum numera, billiga men åtskilligt bättre kvalitet än ÖB:s (12,- för 10 st). Nackdelen är att öppningen är mindre, men dte funkar ok. Sväng förbi och titta om du vill.

Vedsäckar borde väl vara ett bra alternativ, dvs såna som man packar ved i vid försäljning och då menar jag inte de små som man köper på bensinstationer utan de större varianterna. Om man söker på Vedsäck på www.lantbruksnet.se så kommer flera försäljningsställen upp. Säckarna finns i storlekar från 40l till 1,5 m3.

Om du ska lägga dynga i dem och de ska vara möjliga att lyfta för hand kan jag rekommendera de plastsäckar som renhållningen har till torrtoaletter (papptunnorna). Förstår du vilka jag menar? De är "avsedda för ändamålet" och håller. Ring till de som sköter renhållningen i kommunen så vet de.

Jag letar rejäla säckar att lägga dynga i. de svarta tunna man kan köpa på tex öb duger inte....måste vara av ungefär samma kvalitet som spånbalssäckar. Ngn

Inget svar på frågan, men jag undrar var ni sedan gör av dessa dygnsäckar? Jag håller på och flyttar in i eget stall som inte har ngn gödselstack och har funderat på den lösningen. Vet att när jag bodde i sthlm var det ett stall som mockade i sopsäckar, men frågan är vart man slänger dem sen? Duger det att köra till återvinningen? :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
911
Senast: Ajda
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 637
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama