Tips om golvbrunn

L

linder

Hej!
Jag skulle vilja ha råd angående golvbrunn/golvbrunnar till ett stall vi ska bygga. Vi hade tänkt oss ett stall som bruksstallets (www.bruksbalken.se) standardlösning, d.v.s. med fyra boxar och sadelkammare respektive foderrum. I en av boxarna tänkte vi ev. förbereda för spolspilta, när vi ändå gjuter en ny platta. Hur många golvbrunnar rekommenderas och hur ska man bygga dem så att de inte blir farliga för hästarna om de t.ex. är belägna i stallgången?

Sv: Tips om golvbrunn

Vi byggde bruksbalkenstall i sommras har golvbrunnar i sadelkammaren, fölboxarna och en i gången. Miljö & Hälsa rek detta för att kunna spola rent stallet ordentiligt, men jag tror inte det vara några krav. Vi har ingen vattenspilta.
Brunnarna vi köpte är gjorda för stall, dom är halk fria och hästarna verkar inte bry sig om dem alls.

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Blyger
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 340
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 504
Senast: Angel
·
Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 302
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar