Tips och råd

E

Elwis_86

Kan någon ge mig lite råd om hur jag ska fodra min 1 ½ åring?
Jag ger henne betfor och korn och lite havre.
Och kraftigt hö. Skulle vara väldigt snällt om ni sa vad ni tyckte hur mkt hon skulle få utav varje giva!
Nu har hon precis gått över till korn och havre från Krafft grund.
Så jag håller på att vänja henne med det.

Tack på förhand!
 
Vad innehåller höt? Så unga hästar behöver mycket protein, kanske Groov vore att föredra framför Grund?
 
jo jag hade groov först. Men tänkte gå över helt till korn och betfor + mineraler och vitaminer.
:confused:
jag vet inte vad höt innehåller. Men bonden vi köper höt av säger att det är väldigt kraftigt. Vad det nu innebär. Han sa att han trodde inte jag behövde ge så mycket kraft foder när jag gav hans hö.
 
Till en vuxen häst kanske, men till en så ung häst behövs det mycket mer proteiner än eill en vuxen. Varför chansa på vad fodret innehåller med allt vad det innebär för en växande häst? Det är en så liten kostnad i förhållande till allt annat fölet har kostat en tills den växer upp.
 
Hej :)
Det bästa (enda!) tips man kan ge är att analysera höet först, sedan kan du få hjälp med fodersammansättningen!

Läs t.ex i denna Tråd om argument 'FÖR' analys :)
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt första möte med fång är på g?😱 Fick igår bekräftat att min häst har fettdepåer på kroppen samt svullen och hård fettnacke av...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
13 582
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 926
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 669
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp