Tips och råd vid användning av inhalator

P

Peppan

Hej!

I morgon börjar 1 månads behandling med bl a cortison via inhalator på våra båda hästar.
Har köpt en Equine Haler via ATG-kliniken, som vi skall använda. Det är en oval behållare, c:a 2 dm lång, med en silikontratt i ena änden och den skall man sätta över en av näsborrarna på hästen. Det finns en instruktion bifogad men jag vill också få tips och råd av Er andra där ute som använt en sådan.

Sedan undrar jag förstås hur det gick för Era hästar, om de svarade på behandlingen.

MVH/Carina

Sv: Tips och råd vid användning av inhalator

vad är det för problem hästarna har?

Hej!

Den ena har slem i luftsäcken och den andra har slem i luftrören. De har båda haft en infektion, som är behandlad och utläkt, så det här är efter den. Endoskopi, odling och blodprov är tagna och cortisonbeh är beslutad med resultatet av dom undersökningarna som grund.

MVH/Carina

Sv: Tips och råd vid användning av inhalator

Ja, då var vi igång med behandlingen. Hästarna sköter sig jättebra, inga problem alls med att använda inhalatorn. Nu kvarstår bara att se om behandlingen får avsedd effekt, enl vet. skall man se en avsevärd förbättring inom 1 vecka.

MVH/Carina

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag skall bygga stall och jag vill ha tips och råd att lägga till min ide`om hur det skall se ut! Det kommer att innehålla 5 boxar på...
Svar
6
· Visningar
1 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2