tips och råd tack

A

AlterPride

jag och pållen ska vara med på träningstävling på onsdag
så de är ingen allvarligt och ingen prestige tävling.
utan de är en sån tävling dit man far och gör bort sig och får hålla på tills man är nöjd (om man inte klarar de på en gång dvs.)
vet en som fick lägga ner alla bommar och leda runt hästen ;)
jag har aldrig tävlat någonsin och inte hästen heller
tror ni vi kommer göra succe ;) :smirk:

men iaf jag och hästen har hoppat 2 ggr
och då bara rättuppstånde hinder :smirk:
innan dess ha rjag inte hoppat bana på ca 2-3 år och jag tror aldrig hästen har gjort de.
så imorgon ska vi för första gången göra de.
vad ska vi tänka på?
hur skulle ni bygga upp träningen?
tips på hur man bygger upp en lämlig bana? (måla lite snabbt i paint och lägga upp bild?)

om ni undrar så kommer vi starta en 60 cm CR

Sv: tips och råd tack

Lite sent att påbörja träningen nu.

Det ni inte kan när ni anmäler ska man inte tro att man kan på tävlingen.

Du verkar ju inte ha tränat alls. Varför då ge sig ut på tävling :confused: Hästen kanske får en så negativ upplevelse att den inte vill åka på fler tävlingar. Är det verkligen värt det?

träningstävling..
de är som en träning!
eller rättare sagt de ÄR en träning.
Nån gångska ju vara första gången man hoppar banaoch de spelar väl ingen roll om de heter träningstävling eller träningen?
enda skillnaden är att kommer vara fler hästar..

90 % av dom som är där hoppar med hästar som vanligt vis inte tävlar och går som skogmulle häst

och bara så ni vet har jag inte anmält oss än så går de åt helvete ikväll så skiter vi i det...

och vad är de som kan bli så negativt på en simpel tränings tävling (ja jag beskrev tidigare hur de var UTAN krav) än en hopp träning?

Om det ändå är en träning du ska på, så behöver du ju inte träna innan? Alltså träna hoppa bana.
Jag var också på träningstävling för ett tag sedan, det gick fint, nollnollade:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V