Lycka till, håller tummarna för att ni lyckas vräka dem! De är såå jobbiga.
Jag har dessutom en form av getingfobi som bara blir värre och värre för varje år. Utomhus är det inga direkta problem, så länge jag inte "sitter fast" vid t.ex ett matbord och de börjar surra runt en. Då är det väldigt svårt att slappna av.
Men alltså inomhus... Jag får panik. De känns så himla oberäkneliga där när de bara far runt utan någon riktig plan för hur de ska hitta ut (hur kan de vara så korkade? De gånger vi har fått in humlor har de varit MYCKET duktigare på att lokalisera utgången själva). I vår förra lägenhet brukade vi få in getingar varje dag i princip och om de flög runt brukade jag gå in och gömma mig på toaletten i väntan på bättre tider.
Droppen var förra året när det kom en geting flygande mot mig i köket och min reaktion var att kasta, det tack och lov tomma, vinglaset jag hade i handen på den. Kanske kan skylla på att jag var något påverkad av det tidigare innehållet i nämnda vinglas, men knappast my proudest moment...![]()
Jag har också getingfobi. Jag beväpnar mig med en sprayflaska med diskmedel och vatten om jag måste ta död på en som kommit in! Sprutar man på dem (med duschinställningen) så kan de inte flyga. Men hårspray är nog ännu effektivare! Hatar dem!! Humlor får gärna finnas och bin. De sköter sitt och är inte intresserade av mig. Är lite rädd ibland att en klumpig humla ska krocka med mig av misstag men de flyger därifrån om man viftar lite. Getingar är så obehagligt påträngande