Tips mot flugor?

Youmeoh

Trådstartare
Nån som har nåt bra medel mot flugor (broms, knott och mygg har jag äntligen lyckats besegra nu i sommar) :devil::devil:
Dom är överallt!!!
Har provat allt känns det som; tjära, renons, tjärsalva, swift (?) you name it...!
Nu är jag less!! :devil:

Inte för att dom gör nån skada, men dom är **** irriterande för både mig och hästen

Sv: Tips mot flugor?

RB 86 funkar rätt bra men de ska dom sluta tillverka :mad:

RB 86 kommer att fortsätta tillverkas (som tur är för alla eksemhästar!).

Pga EU-byråkati ska det registreras om i ett annat register på Kemiinspektionen. Det är registrerat under ett CAS-nr (kemiskt nr) som har flyttats till växtprodukter. Och eftersom det används för djur...

Senast ändrad av en moderator:

Jag använder renons, men man får ju spraya ett par gånger om dagen då det bara verkar upp till 4 timmar.

Jag använder renons, men man får ju spraya ett par gånger om dagen då det bara verkar upp till 4 timmar.

Renons har vi, men det håller bara i ungefär fem minuter :devil:
Har börjat fundera på vad det är för super-flugor vi har här uppe, inget verkar hjälpa!

Liknande trådar

Hästvård :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: Hjälp! Hästen är full av flugor som slaskar på småsår och suger blod! Har ni nåt bra tips på...
Svar
13
· Visningar
806
Senast: Elo
·
Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 664
Senast: lil-sis
·
Hästvård De värsta plågorna på sommaren brukar ju vara knott, fästingar och eventuellt broms. Dörför görs ju också de flesta insektsmedel för...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Totola
·
F
Hästvård HJÄLP! vad ska ja göra. jag bor högt upp i norrland. och vi har hur mkt som helst med mygg och knott. vi har nog aldrig haft så här...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka