tips lite snabbt, tack!

majola

Trådstartare
Jag hittade nyss en annons på en beg. travsele och speedcar till ett bra pris.

Är det något man kan ha och smygköra längs vägarna med? Det kommer att bli mycket skritt och kanske lite trav, tämligen flackt underlag.

Hästen är en travare, så han kommer ju att känna igen utrustningen (på gott och ont kanske!).

Vore jättetacksam för snabba svar då jag i så fall vill ringa på annonsen redan ikväll! :)

Om hästen har sprungit med speedcar förut kan det ju gå lite snabbt... Nu är jag inte direkt superinsatt i allt det här. Har bara kört sulkett med ponnytravare, sulky och rockard med stor. Men jag tror att speedcar ska vara lite lättare än andra travvagnar. Har för mig att den helt enkelt är byggd för snabbhet (hörs ju på namnet). Personligen föredrar jag rockard och travsele för mysiga turer utomhus. Har själv en travare och då gillar jag den extra lilla tyngden i rockarden som hindrar att han får för sig att det är Solvalla-kväll. :bump:

en speedcar ar en traningsvagn dar man sitter som i en sulky och skyddas fran grusstank i viss man. en perfekt rekreationsvagn om man inte agnar sig at trav pa heltid, ar det ett bra pris sa kop den,

Sv: tips lite snabbt, tack!

Nu har vi köpt selen och vagnen.

Jag håller precis på och fixar till vagnen lite grann och undrar om detär något som jag borde tänka på.

Jag har tagit bort rost och lagt på rostskyddsprimer (eller vad det heter) och ska sedan spraya den med bilfärg. So far so good, där kan ju inte så mycket gå fel...

Hur är det med reflexer och sånt? Jag har köpt cykelhjulsreflexer men jag kanske borde ha vitt framåt och rött bakåt också (det fanns inga bra på biltema när jag var där)?

Hjulen, sitsen och fjädringen verkar vara helt ok.

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 267
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 426
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama