Tips krog/restaurang - Växjö

sjoberga

Trådstartare
Om man rent hypotetiskt låt säga har en närliggande lördagkväll i solitud att spendera i nämnda stad, var bör man avnjuta den om man har följande lågt ställda krav:

- Inte fanatisk discomusik i örat.
- Ett gott utbud av whisky
- Gärna ett litet utbud av lokal öl
- Mat som inte bara är pubmat, gärna med bra vegetariska alternativ.
- Helst inte tokfullsatt även om det är lördag.

Alla krav behöver inte uppfyllas av ett enskilt tips. Undertecknad har fötter och kan förflytta sig.

Finns det någon smålänning som kan dela med sig av tips om Växjös bästa?

Jag åt på Izakaya Moshi i Växjö för ett par veckor sedan. Mycket fisk och vegetariska alternativ, ingen högljudd discomusik. Whiskeyn och ölen och hur fullbokat det är på en lördag vet jag tyvärr inget om men maten var riktigt bra så jag skulle gärna gå dit igen. Menyn finns på hemsidan.

Jag åt på Izakaya Moshi i Växjö för ett par veckor sedan. Mycket fisk och vegetariska alternativ, ingen högljudd discomusik. Whiskeyn och ölen och hur fullbokat det är på en lördag vet jag tyvärr inget om men maten var riktigt bra så jag skulle gärna gå dit igen. Menyn finns på hemsidan.

Tack, det lät som ett bra tips. Gick förbi där vid museibesök tidigare idag - men insåg inte riktigt att det var något annat än trist "restaurang-vid-museet"-ställe.

Jag kan väl börja med att säga att jag har rätt dålig koll efter vissa kriterier, men kolla in Gräddhyllan (kan nog tänkas vara inte direkt folktomt dock).

Hade bättre koll på Växjö när jag bodde där, men 4 krogar gillar jag. Hörde även att det öppnat en ny tapasrestaurang, där kan man ju få det som passar med tex vegetarisk mat.
Växjö är en (enligt mig) tråkig pubstad, men Bishops har ju det mesta.

Tack för tipsen. Det blev en lagom måltid på Izakaya Moshi, konceptet med smårätter är perfekt för mig som sällan vill äta stora portioner. Och dessutom grymt god mat, helt vegetariskt idag. Smakfullträffar! Tack @VLMF

Gick förbi Gräddhyllan och det såg mysigt ut, men mer för middag i sällskap. Lägger jag på minnet. Izakaya var mer rätt för en solitär middag.

Sitter nu på ett grymt ölhak, Chapter House och provar lite intressanta sorter.

Blir nog en kort vända till stabila Bishops sen för lite god whisky också.

@tigerflicka, så dåligt är det inte i Växjö. Jämför jag med hemma i Linköping finns det nästan mer intressanta ställen. Fast kanske ganska likt ändå.

Undra om man blir hemmablind? Jag tycker Linköping har gigantiskt utbud mot Växjö. :)

Eller så tittar man efter olika grejer. Det finns ett enormt utbud av mainstream discopub på Ågatan, men jag letar efter annat.

Fast, just nu, det är dött för att vara en lördagskväll så du kanske har rätt i att Linköping är en betydligt mer livad stad på krogfronten. Lugnt och skönt med en whisky och bok på Bishops. Så är inte Bishops i Linköping, kommer man ju knappt in på lördagskvällar....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka