Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En kompis till mig på fb har delat, så nu delade jag också
Det är även viktigt att själv vara lugn och inte stissa upp sig över smällarna. Hundarna känner ju av vad vi känner. Framstår man som kollugn och jätteuttråkad över fyverkerierna så blir det lättare för den fyrbenta att tycka likadant.
Så glad att vår hund inte bryr sig om denna dag på året, men vi var alltid lugn då hon var mindre, vi "firade" inte nyår förut för hennes skull utan det var som vilken kväll som helst, så hon har väl förknippat denna dag med lugnet själv
Jag vet inte hur det är hos dig, men här börjar det smälla redan innan julafton och slutar någon gång i januari/februari om man har tur.....
Några tips till någon som ska fira sitt första nyår med hund? Ailu är född på landet och var bara en eller två veckor när han hade sitt första nyår.
Så detta blir hans första riktiga nyår.
Här smälls det redan små smällare.
Han har varit nära skjutbana, ingen reaktion.
Inte rädd för ljud i allmänhet, dock vaktig vid okända ljud.
Min plan är är vi ska åka ut och leka på förmiddagen, ta en långpromenad löst så han får springa hur mycket han vill, sedan hem och köra lite godisspår i snön på bakgården.
Så får han ett grisöra att roa sig med framåt kvällen och jag och han gör gomiddag tillsammans (Sambon ska nog bort) och käkar framför tv:n
Vid tolvslaget kommer jag nog höja ljudet, ha massa gott godis förberett och ha honom i samma rum som mig.