Tips för spända armar

N

Nimwen

Jag hoppas jag lade tråden rätt, annars är det bara och flytta på den.

Jo, jag har gått och lagt mig till med en olat helt plötsligt, när jag rider spänner jag armarna och höjer samtidigt händerna. Alltså armarna är helt raka och händerna alldeles för högt upp, och det är halft omöjligt att rida hästen ordentligt när det blir så (ena pållen blir väldigt seg, den andra blir bara springig).
Jag försöker att komma på migsjälv och påminna migsjälv om att slappna av i armarna och armbågen, men så fort jag släpper tankarna på det blir armarna rakar och stela igen.

Någon som har några tips för att få bukt på det här?

Sv: Tips för spända armar

Ta ett (elastiskt!!) bensnöre från ett täcke och spänn runt din överkropp och dina armar, strax över armvecken.

Känns urskumt men är en bra hjälp för att få bort olater som raka armar :grin: Lycka till!

Hej! En perfect sit (googla så får du massa träffar), då kan du omöjligt höja armarna+ att du blir påmind hela tiden om att slappna av i dem... En hemmavariant är att tex ta en gammal benlinda som du klipper till lagom längd och gör en ögla av som du sätter från ena armbågen till den andra, bakom ryggen. Sååååååå bra!!! Har själv hafr problemet, det är borta nu:D

Okej skall testa det imorgon, tack för tipsen

Liknande trådar

Dressyr Hej! Jag och min häst har bekymmer med galoppen. Blir ofta ganska öppen i formen i fattningen, blir ofta hastig galopp och slutar med...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: josqla
·
Ridning Hej! Har ett problem med att jag spänner mig så när jag rider. Blir ofta spänd i axlarna och då med hård i handen, vilket jag verkligen...
Svar
18
· Visningar
3 538
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag arbetar som beridare i ett hoppstall på hög internationell nivå och behöver få en betydligt stabilare sits. Jag har problem med mina...
2
Svar
37
· Visningar
1 934
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar