Tips för sårvård

asaria

Trådstartare
Jag behöver hjälp i djungeln av sårvård. Jag har en liten tvååring som har blivit hagens nya tuggleksak.. Som tur var så är alla sår ytliga och de flesta sitter över lernivån. Dessa sår brukar jag inte göra någonting åt, mer än att tvätta rent.

Men jag undrar om ni har något tips för salvor eller sprayer mot småsår? Eller är det bäst att inte ha på något?:confused: Han har även några sår på benen och dessa får ju lera i sig. Jag vet att det här är en enkel fråga men jag har varit borta ett tag från hästvärlden så litar inte riktigt på min förmåga än..

Sen så har han torra karleder så jag försöka smörja förebyggande med mjukgörande salvor för att kanske slippa att dessa spricker och det blir mugg. Har ni något tips på en bra salva som inte är fyra ess..?

Jag hoppas inte detta blir klassat som ett reklaminlägg utan att det är okej att tipsa om olika salvor och sprayar.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst får ,med början förra sommaren, soleksem i karlederna på de vita benen nu på sommaren. De kommer i samband med att han går ut...
Svar
1
· Visningar
1 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp