Jag har en underbar hingst 2 år (född 3 juni) hemma i stallet, snäll i hantering och trevlig i temperament. lite envis kanske.. jag har bra ett litet problem han är extremt oralfixerad, tuggar på allt... tar bett villigt.. om han inte får tag i någon läder rem först. gör att tränsa honom lite jobbigt men det går. allt som kommer framför munnen tar han in i munnen.. grimskaft e favoriten...
har någon annan som har erfarenhet av detta beteende?
jag misstänker att det kliar i tänderna... kan jag ha rätt i mitt antagande?
det har pågått sedan han va ca 1 år. och vi har tränat bort mycket av betendet. och det har gått i perioder . har fått han att inse att bita matte är inte rätt även om hon stoppar händerna under munnen...
vill inte va för hård med att träna bort det då jag inte vill skapa negativa assosiationer runt munnen som ju e väldigt känslig vid denna tid...
har någon annan som har erfarenhet av detta beteende?
jag misstänker att det kliar i tänderna... kan jag ha rätt i mitt antagande?
det har pågått sedan han va ca 1 år. och vi har tränat bort mycket av betendet. och det har gått i perioder . har fått han att inse att bita matte är inte rätt även om hon stoppar händerna under munnen...
vill inte va för hård med att träna bort det då jag inte vill skapa negativa assosiationer runt munnen som ju e väldigt känslig vid denna tid...