Tips för körning

E

elviraa

Hej.
Jag kör en shettis på 12 år. Hon är tävlad hos förra ägaren & väldigt lugn, trafiksäker m.m.
Min fråga är;
Är det någon som vet/har något tips på förening/klubb som anordnar aktiviteter som inte är riktiga tävlingar, alltså inte dressyr eller liknande. Jag var med i ett så kallat "hästrally" förra året som jag tyckte var riktigt bra. Dock var det i småland, vilket blir lite långt (jag bor i Sthlm). Där red/körde man 25km per dag & stannade vid stationer osv. Det är något sånt jag söker då jag är rätt ny innom körning & vill börja på en lekfull nivå. Jag vill inte tävla på blodigt allvar nu i början liksom.

Söker även ett billigt ridläger.

& till sist, någon i vallentuna området som vill ev. snacka, vägleda, träna körning?

Kom gärna med egna tips & förslag som kan vara roligt innom körning. Det skulle verkligen uppskattas!:)

Sv: Tips för körning

Vet inte så mycket om det området du bor i men jag gissar att dessa vet mer: http://horseworkz.se/

Sen vill jag bara tillägga att körtävling inte är mer allvarligt än vad man gör det till. Vi älskar körtävlingar just för att man kan vara med på sina egna villkor och att man själv kan sätta gränsen. Vi tycker det är roligt att träffa körmänniskor och se våra hästar och andras hästar och se hur kusk/groom/häst samarbetar. Vi är jättenöjda när samarbetet har funkat tillfredställande och om man någon gång blir placerad så är det bara en extra bonus. Vi tycker också att det är roligt att se utvecklingen hos våra hästar och det är ju lätt att följa när man jämför tävling för tävling.

Sen känns det som att hästarna känner av varje gång hur nöjda vi blir med dem på tävling så de tycker också det är kul att komma ut på tävling.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 228
Senast: Åsa A
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 314
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst