Tips för att aktivera min katt.

jerseyko

Trådstartare
Vi har 2 katter, 1 som knappt kan gå ut utan mig, håller sig alltid i närheten och kommer när man ropar.

Katt nr 2 hon är borta i 2 veckor, kommer hem i 2-3 dagar och är borta igen.

Vi ska åka bort v.31 och då ska mina föräldrar vara kattvakt, och jag vågar inte släppa ut katt nr 2 ifall hon inte skulle komma hem tills vi ska lämna dem :eek:

Hon har 2 kattlådor, lite plingande bollar å möss, 2 regäla klösträd och 2 klösmattor.
Dessutom får hon gå ut i sele i löplina, oj så kul hon tycker det är :crazy: speciellt när katt nr 1 springer runt som en tok och retas.

Tycker så synd om henne för hon vill ju ut och leka och vad hon nu gör (misstänker att hon går å äter hos någon annan :mad:)

Sv: Tips för att aktivera min katt.

Jag har tips på två (tre) superbra leksaker, som iofs inbegriper att ni leker med katten.

Den ena leksaken är ett ridspö, sånt där billigt med ögla längt ut. Där har jag satt fast ett gammalt axelband från en väska ca 3 cm bred och 1 m långt. Alltså ett band/snöre med lite stadga i. Det fungerar lite som longerpisk och gör att man kan låta katten springa rätt mycket fast man själv står i mitten och "vispar" med spöet. :p

Den andra leksaken är en avklippt tvättlina, utan metallinnertråd. Just nu är det det roligaste som finns hos mig. Det snöret blir ju lite kortare men ojojoj, vad kul! :bump::bump:

Jag har upptäckt att mina hemgjorda leksaker alltid är mer skoj än köpta och designade leksaker, som ihoptejpad plastpåse i stället för boll (funkar inte om man har plastätande katt!!). Plastpåsebollen har en annan lätthet än vanlig leksaksboll. Om du är hästtjej kan du säkert sno ihop spöleksaken på en kvart! :D

Måste man hålla dem inne så måste man. Jag lider när jag måste stänga in mina missar, och när den kastrerade honan tog sig ut med tratt och allt var jag ganska lättad trots att det eg inte är så jättebra. :angel: Vi ska också bort v 31 men våra vaktas hemma (den ena är väldigt orolig och känslig) så de kan ju vara ute när vi åker.

Jag är ganska dålig på detta med allmän stimulering. Mina missar blir väldigt sociala och vill mest ha närhet när man stänger in dem. Men kartonger och andra grottor brukar vara populärt, bollar och allt som rullar/rör sig, upphängda leksaker, laserpekare är en hit också :D..

Har tyvärr ingen laserpekare, de hade vart perfekt!

Idag har hon dock vart jätte duktig ute, dragit några repor i löplinan som hon lärt sig nu hur långt man kan springa, jagat lite flugor och fjärilar och sovit i skuggan.

Nu ligger hon däckad i en fåtölj :bow:

Sista kvällen nu, imorgon får hon gå ut utan sele.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar