Tips emottages tacksamt!

A

AK47Kalashnikov

Hur bär ni er åt egentligen för att slippa ryggont..? :confused:

Jag har två russ som jag tävlar i trav med, men nu börjar ryggen säga ifrån. Träningen hemmakring sker mestadels med en sk "polackrockard" och travsele... Att köra med en speedcart klarar jag knappt av längre...

Så, fram med era bästa tips nu! :bow::bow::bow:

Sv: Tips emottages tacksamt!

Ha ha.. Den ena hästen är lugn som en filbunke, så det borde funka, men den andra är tyvärr inte helt lätt att köra..!

Hmmm... Kanske borde köpa mig en klok rockard..?

Hur "klok" rockard du än skaffar så kan det aldrig mätas mot komforten i en 4-hjuling... (jag vet, jag har en kronisk värk :()

Hur "klok" rockard du än skaffar så kan det aldrig mätas mot komforten i en 4-hjuling... (jag vet, jag har en kronisk värk :()

Hmm.. Det har du nog faktiskt helt rätt i. Har en fyrhjulig vagn (modell äldre) på bilhjul, men har, till dags dato inte haft en tillräckligt stabil körhäst. Får nog börja med att öva litegrann med den!

Jo, och så måste jag få säga... att jag inte träffat på någon ponny som trivts bättre m enaxlat än m tvåaxlat än, så jag och mina hästar är helt ense i den frågan! ;)

Jo, och så måste jag få säga... att jag inte träffat på någon ponny som trivts bättre m enaxlat än m tvåaxlat än, så jag och mina hästar är helt ense i den frågan! ;)

Ha ha.. Precis, det ifrågasätter jag verkligen inte! :)

Jag kör i en bullet (polackrockard) och jag har höjt sätet 2 dm så jag får en bekvämare sittställning och ser över hästen. kallblodstravare.

Sen använder jag givetvis svängel som är ett hett tips till dig för det blir skönare för både häst och kusk då.

Jag kör i en bullet (polackrockard) och jag har höjt sätet 2 dm så jag får en bekvämare sittställning och ser över hästen. kallblodstravare.

Sen använder jag givetvis svängel som är ett hett tips till dig för det blir skönare för både häst och kusk då.

Hmm.. Hur bar du dig åt för att höja sitsen..? Hur är det med de stora rockarderna, är benutrymmet (vet inte om det kallas för sittbrunn?) lika grunt som i ponnyvagnarna..? Min vagn är en aningens för grund för att man ska sitta riktigt bekvämt tycker jag!

Svängel? Det finns givetvis med på inköpslistan ihop med en ordentlig sele! =D

Jag höjde de tre fjädringarna genom att kapa av fästen till fjädringen, svetsa på dem på 2 dm långa vinkeljärn, svetsa fast vinkeljärnen där fjädringen satt innan, och skruva tillbaka fjädringen i fästena igen.
Svängeln fäste jag med ett järnstag så det blev rätt vinkel. Tog 40 minuter med målning. Sök på bullet här på körforumet så kanske du hittar en bild. Är inte hemma och kan fixa bild till dig :)

Jag höjde de tre fjädringarna genom att kapa av fästen till fjädringen, svetsa på dem på 2 dm långa vinkeljärn, svetsa fast vinkeljärnen där fjädringen satt innan, och skruva tillbaka fjädringen i fästena igen.
Svängeln fäste jag med ett järnstag så det blev rätt vinkel. Tog 40 minuter med målning. Sök på bullet här på körforumet så kanske du hittar en bild. Är inte hemma och kan fixa bild till dig :)

Ahh.. Nu hittade jag bilder på din vagn! Snyggt arbete! :bow::bow:

Dessvärre så är våra vagnar inte riktigt likadana, då jag har en "swinger", med helt galna stötdämpare, men jag ska visa bilderna för min svetsare sen..! Nu kanske jag tillochmed kan få mina stötdämpare klokt monterade! :D

Träna du ryggen, men framför allt magen! Vet ju att den kanske inte kan bära allt när man promt ska sitta som en fällkniv bakom svansen på hästen istället för i en bekväm fyrhjuling :angel::angel: men den hjälper till väldigt mycket för att stötta ryggen.

Hoppas du får ordning på det innan det blir så illa att du inte kan köra alls! Jag brukar tänka att det skulle väl vara ok att bli lite dålig så att man inte kan jobba och därigenom får en sämre ekonomi. Men att inte kunna göra det som är roligt!!!! Nej fy för den lede :devil:

Lotta

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 697
Senast: Hedinn
·
S
Körning Hejsan Jag äger en shettis sedan 5 år tillbaks. Jag är helt såld i körning och lärt min ponny allt själv då han inte var inkörd när jag...
Svar
2
· Visningar
2 100
Senast: Gatsby
·
S
Träning Som jag märkt av många så verkar den såkallade "porslinshäst tankebanan" fara omkring o våra huvuden. Det tycker jag är väldigt synd...
2
Svar
20
· Visningar
3 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka