Tipps på foderskål i hagen

Rotterö

Trådstartare
jag skulle behöva et bra tipps på en foder skål att ha hö i hagen.
Jag har nu fått min grusadehage. Ingen lera.
behöver då lägga höt i nogot bra.
Alla tipps tack
 
Sv: Tipps på foderskål i hagen

Själv tycker jag att gamla badkar är suveräna att ha höet i men om man inte har något sådant så kan man ju alltid själv snickra ihop något av gamla lastpallar och träplankor. Typ om man lägger 2-3 lastpallar ovanpåvarandra och sedan bygger upp runtom med träplankor. Har aldrig själv testat det men hade tidigare tanken på det innan jag hittade ett badkar.
 
Sv: Tipps på foderskål i hagen

En lastpall som man snickrar på brädor runt (alternativt pallkragar om man har det) så att det blir en stor låda.

En låg höhäck är att föredra då det ger en naturlig ätställning.
 
Sv: Tipps på foderskål i hagen

Har snickrat ihop lådor av tjockt virke, (2tum8 för de som vet!) som står på "medar". Lådorna är ca 80x80 cm i fyrkant och totalt ca 50 cm höga. Själva matdelen är ca 35 cm djup alltså är botten + medar ca 15 cm... Mina "matlådor" är inte så stora då mina 2 ponnier inte får så mycket hö per gång men tillräckligt tunga så de inte kan flytta runt dem vilket dotterns halvblod gjorde. Ska se om jag kan få upp en bild :confused: !
//marti
 
Senast ändrad:
Sv: Tipps på foderskål i hagen

Nu kommer bilden! Tog lite tid, var tvungen att hitta ett ställe på nätet först för lagring av bilder...
foderbytta.jpg

//marti
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
570
Senast: Sesca
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 307
Senast: Ise
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp