Tipps på foderskål i hagen

Rotterö

Trådstartare
jag skulle behöva et bra tipps på en foder skål att ha hö i hagen.
Jag har nu fått min grusadehage. Ingen lera.
behöver då lägga höt i nogot bra.
Alla tipps tack

Sv: Tipps på foderskål i hagen

Själv tycker jag att gamla badkar är suveräna att ha höet i men om man inte har något sådant så kan man ju alltid själv snickra ihop något av gamla lastpallar och träplankor. Typ om man lägger 2-3 lastpallar ovanpåvarandra och sedan bygger upp runtom med träplankor. Har aldrig själv testat det men hade tidigare tanken på det innan jag hittade ett badkar.

En lastpall som man snickrar på brädor runt (alternativt pallkragar om man har det) så att det blir en stor låda.

En låg höhäck är att föredra då det ger en naturlig ätställning.

Har snickrat ihop lådor av tjockt virke, (2tum8 för de som vet!) som står på "medar". Lådorna är ca 80x80 cm i fyrkant och totalt ca 50 cm höga. Själva matdelen är ca 35 cm djup alltså är botten + medar ca 15 cm... Mina "matlådor" är inte så stora då mina 2 ponnier inte får så mycket hö per gång men tillräckligt tunga så de inte kan flytta runt dem vilket dotterns halvblod gjorde. Ska se om jag kan få upp en bild :confused: !
//marti

Senast ändrad:

Nu kommer bilden! Tog lite tid, var tvungen att hitta ett ställe på nätet först för lagring av bilder...
foderbytta.jpg

//marti

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama