Luff

Trådstartare
Hör ni. :up: Har ni något tips hur en får sin tinnitus att åtminstone lugna sig lite. Jag är förkyld och det sjunger i öronen. Orkar inte ha på mig hörapparaten, som ju dämpar det lite, för öronen känns svullna.
Så vad kan jag göra?

Vitlöksklyftor i öronen? Stå på huvudet?
 
Hör ni. :up: Har ni något tips hur en får sin tinnitus att åtminstone lugna sig lite. Jag är förkyld och det sjunger i öronen. Orkar inte ha på mig hörapparaten, som ju dämpar det lite, för öronen känns svullna.
Så vad kan jag göra?

Vitlöksklyftor i öronen? Stå på huvudet?
Har tyvärr inget tips, men hur fungerar hörapparaten för dämpning av tinnitus? Hjälper det mycket?
Har precis fått en hörapparat och meningen var väl att jag skulle få hjälp även med det i den, men det verkar inte som om audionomen satt dit den hjälpen.
Ska prata med henne senare om det, men om det inte hjälper speciellt kanske jag låter det bero.
 
Har tyvärr inget tips, men hur fungerar hörapparaten för dämpning av tinnitus? Hjälper det mycket?
Har precis fått en hörapparat och meningen var väl att jag skulle få hjälp även med det i den, men det verkar inte som om audionomen satt dit den hjälpen.
Ska prata med henne senare om det, men om det inte hjälper speciellt kanske jag låter det bero.
Vet inte riktigt om hon fixade till något speciellt men jag upplever att det hjälper. Vi pratade om att hörapparaten inte tar bort tinnitusen men att det i många fall reducerar obehaget av den. Typ tröttheten.
 
Sätt igång bakgrundsljud som kan maskera. Brukar dämpa störande öron.
/tinnitus sedan många år
 
Hör ni. :up: Har ni något tips hur en får sin tinnitus att åtminstone lugna sig lite. Jag är förkyld och det sjunger i öronen. Orkar inte ha på mig hörapparaten, som ju dämpar det lite, för öronen känns svullna.
Så vad kan jag göra?

Vitlöksklyftor i öronen? Stå på huvudet?
Tinnitus ökar av svullnad. I ditt fall troligen pga förkylningen. Nässpray eller ännu hellre sinupre forte hjälper förhoppningsvis.

Lätt ot men det är därför tinnitus ökar vid stress. Spända muskler ger svullnad. I det fallet är massage, avslappningsövningar och liknande det som hjälper.
 
Har tyvärr inget tips, men hur fungerar hörapparaten för dämpning av tinnitus? Hjälper det mycket?
Har precis fått en hörapparat och meningen var väl att jag skulle få hjälp även med det i den, men det verkar inte som om audionomen satt dit den hjälpen.
Ska prata med henne senare om det, men om det inte hjälper speciellt kanske jag låter det bero.
Det finns speciella program med maskeringsljud men det faktum att ansträngningen för att höra minskar något hjälper också för många.

Hör med audionomen, när du är nöjd är inställningarna klara, inte tidigare.
 
Ibland kan det hjälpa att ta sig tid att lyssna efter ljudet, försöka identifiera vilket ljud som stör mest. Lite irriterande kan vara dock att då dämpar sig just det man lyssnar efter så då får man ta nåt annat av oljuden. Kan lugna lite på marginalen.
 
Ska absolut prova nässpray. Tål dock bara babyvarianten. Blöder näsblod av starka grejer. 😁 . Störningsljud vet jag ju fungerar men när jag vill vila så är det inte ljud jag vill ha. Då tävlar min hjärna med tinnitusen. Hade på mig hörapparaterna en stund idag och det hjälpte absolut. Men jag är superkänslig för tryck så med svullen kropp blev det jobbigt det också.
 
Ska absolut prova nässpray. Tål dock bara babyvarianten. Blöder näsblod av starka grejer. 😁 . Störningsljud vet jag ju fungerar men när jag vill vila så är det inte ljud jag vill ha. Då tävlar min hjärna med tinnitusen. Hade på mig hörapparaterna en stund idag och det hjälpte absolut. Men jag är superkänslig för tryck så med svullen kropp blev det jobbigt det också.
Testa sinupre istället då. Väldigt snällt och mycket effektivare än nässpray tycker jag eftersom det tar svullnad på större område.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 908
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 954
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 537
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp