sommarvind

Trådstartare
min pålle är damm allergiker och går på lösdrift, jag undrar om det skulle skada att ge lite timjan i kraftfodret i förebyggande syfte?

Sv: Timjan

okej men ja skulle nog behöva ha en mer utförlig beskrivning:o Hon har för närvarande inga besvär med sin allergi men ja undrar om man kan ge detta i förebyggande?

Ger man som engångsdos eller lite varje dag? Och hur mkt av denna blanding ger man?

Och hur länge håller blandningen? Kan jag ge till den andra hästen med som inte har några problem med allergi eller är det skadligt?

Liknande trådar

Foder & Strö Vill börja ge min pålle pre- och probiotika och min equiterapeut tipsade om Probihorse Vital. Men läser att den inte får ligga i blöt...
Svar
12
· Visningar
816
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 801
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
665
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025