Tillväxtrubbning

Bexzor

Trådstartare
Min hund ska till veterinären imorn då han är stel i sitt ena bakben. Han vägrar trava samt kuttar med båda bakbenen när han springer. För övrigt även kort i steget när han går.

Nu misstänker veterinären tillväxtrubbning eller dålig höft men mest troligt det förstnämnda. Läste precis på nätet och hans symptom stämmer. Finns det erfarna här inne som kan berätta om detta. Hur är vägen tillbaka? Vad kan jag som ägare tänka på?

Vi var hos veterinären dagen efter inlägget. Han röntgades, vilket visade bra höfter och leder så det fanns ingen misstanke om OCD/tillväxtrubbning. Vilket var skönt för mattehjärtat, jag var helt sönderstressad då folk skrämde upp mig att det måste vara OCD (är på fler hundforum). Vi bytte kost till mer anpassad för giant-raser och det har hjälpt för han använder bakbenet mer, samt travar mer och ingen hälta.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 325
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 625
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 360
Senast: WildWilma
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 755
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?