Tillväxt UL

S

saltahajen

Någon som varit på något sånt?

Jag är gravid i vecka 29, syns knappt att jag är gravid! Hur som helst har jag inte brytt mig så mycket förrän i dag då jag var hos min BM.

Mitt SF mått har gått från 26 till 25 på 3 veckor :confused: sedan har min gallsten blivit värre också, känns inte kul just nu! Mycket vita blodkroppar i urinen och ett blodvärde som är på väg åt fel håll! :cry: dessutom trött!

Enda trösten just nu är att det är en väldans aktivitet i magen och att hjärtljudet ser bra ut! :)

Hade turen att få en akut tid för tillväxt UL i morgon mitt bland alla helgdagar nu!
Någon som gjort ett sånt? Hur gick det för er?

Sv: Tillväxt UL

Jag har gjort många tillväxt ul med sonen, fast för helt motsatt anledning ; SFmåtten sprang iväg fort.

Det dom gjorde på mig var att ta prover ifrån urinen (kommer inte ihåg vilka), samt ligga 20 minuter med ctg för att kolla barnets aktiviet och till sist ett ul där dom kollade fostervätskans mängd, barnets vikt och barnets utveckling i magen.

Nej inte gjort, men ska jag med imorgon,
är i v 30 nu (29+?) och sen blir det väl ett till om 2-3 veckor som jag förstod det.

Hoppas det ser bra ut med din lille ialla fall
och att dina värden inte fortsätter bli sämre.

Jag gjorde ett i v 34+1! Då mättes bebis och vattenmängd. Plus att de sa att det inte alls var en kille (som de sagt på UL i v 23) utan en tjej :o. Men det stämde inte så bra, de sa att bebisen vägde 2200 g typ och skulle vara precis en normalbebis, 3600 g ca, men ut kom en putta på 2350 gram sen.

Håller tummarna för att allt är bra med magen!

Gick bra i dag på UL, allt såg mycket bättre ut än beräknat! Barnet låg i "normal viktkurva" dock så har jag en extremt liten mage! Men så länge bebisen växer som den ska så får det vara så

Där emot blev de väldigt oroliga över mig galla och skickade mig på BB för provtagning! En enligt mig hemsk barnmorska (enligt min sambo jättetrevlig) som stack mig i armen precis som det var hennes första gång och jag hennes försökskanin! Ont som bara den och hon bara flinade hela tiden! :mad:
Tydligen så kan problem med gallan ha med havandeskapsförgiftning att göra, har dock inte fått veta provsvaren än...

Å skönt att höra, jag har tänkt på dig :)
Hoppas det löser sig med gallan också, låter inte så kul.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka