Tillsyn och hektar bete till köttkor

https://jordbruksverket.se/djur/lantbruksdjur-och-hastar/notkreatur/skotsel-och-stallmiljo
Här finns det information om vad som gäller.

”Du ska i normalfallet se till dina nötkreatur minst 1 gång per dag och du ska hålla dem så att det är lätt att se till dem.”

Hur många hektar står inte och det är nog för att det är svårt att säga ett visst mått på det. Men det står hur länge dom ska gå ute och ha tillgång på bete.
Bonden jag bor granne med brukar stödfodra med hösilage så kossorna kan gå ute längre fast gräset börjar ta slut
 

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
772
Senast: Lucifer
·
Lantbruksdjur Torkan gör att gräset växer dåligt hos oss och jag har erbjudit en granne att släppa sina kor i min sommarhage - som vi har för lite...
Svar
4
· Visningar
1 882
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Santoxen
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 745
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp