Tillstånd §16

lizzie

Trådstartare
Om man man har 10 sällskapskatter och inte driver verksamhet. Måste man ändå ansöka om tillstånd enligt paragraf 16 då?

/Lizzie
 
Sv: Tillstånd §16

Ja, om de är äldre än 12 månader.

Som jag misstänkte. Jag var inne på länsstyrelsens hemsida och försökte hitta uppgifter om vilka krav man ska uppfylla.

Vad är som krävs för att få tillstånd att hålla 10 katter?

/Lizzie
 
Sv: Tillstånd §16

Saker de tittar på när man ansöker om tillstånd är miljöfaktorer som antal kattlådor, matplatser, viloplatser, allmän hygien osv. Om ansökan inte godkänns har du självklart rätt att veta vad som behöver åtgärdas.
 
Sv: Tillstånd §16

Saker de tittar på när man ansöker om tillstånd är miljöfaktorer som antal kattlådor, matplatser, viloplatser, allmän hygien osv. Om ansökan inte godkänns har du självklart rätt att veta vad som behöver åtgärdas.

Stort tack för ditt svar :laugh:

/Lizzie
 

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
636
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Asko
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp