Tillstånd §16

lizzie

Trådstartare
Om man man har 10 sällskapskatter och inte driver verksamhet. Måste man ändå ansöka om tillstånd enligt paragraf 16 då?

/Lizzie

Sv: Tillstånd §16

Ja, om de är äldre än 12 månader.

Som jag misstänkte. Jag var inne på länsstyrelsens hemsida och försökte hitta uppgifter om vilka krav man ska uppfylla.

Vad är som krävs för att få tillstånd att hålla 10 katter?

/Lizzie

Saker de tittar på när man ansöker om tillstånd är miljöfaktorer som antal kattlådor, matplatser, viloplatser, allmän hygien osv. Om ansökan inte godkänns har du självklart rätt att veta vad som behöver åtgärdas.

Saker de tittar på när man ansöker om tillstånd är miljöfaktorer som antal kattlådor, matplatser, viloplatser, allmän hygien osv. Om ansökan inte godkänns har du självklart rätt att veta vad som behöver åtgärdas.

Stort tack för ditt svar :laugh:

/Lizzie

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 121
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
445
Senast: Joppsa
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Dressyrsnack nummer 18