Tillskottsfoder till spatthästar..

Tiller

Trådstartare
Jag har en häst som har spatt och nu ska jag börja ge något tillskott.

Jag har funderat på Flexijoint, Bioglucamin eller Cortaflex.
Är det någon av er som har spatthäst som kan rekommendera något som ni tycker fungerar bra mot spatten??

Även vad de olka preparaten kostar och hur länge de räcker :)

Har tittat runt på lite sidor om Flexijoint, men finns det bara att köpa via postorder?? PM:a gärna!
 
Sv: Tillskottsfoder till spatthästar..

Har en häst med en liten förändring i nedre glidleden. Henne ger jag Steel Joint. Det är visserligen ett mineralfoder, men med den skillnaden jag ser i hästen kommer det alltid att finnas i hennes foderstat. Det blev en stor skillnad på rörelseschemat efter ett par tre veckor. Hon rörde sig lättare, ledigare, luftigare och mjukare än tidigare trots att hon inte varit märkbart störd av sin förändring. Det bästa av allt var att det visade sig att det var en mirakelkur för hovarna! Rekommenderas varmt! Annars får hon inte något annat tillskott då det inte känns som det behövs.

//Alice
 
Sv: Tillskottsfoder till spatthästar..

Vad kul att det fungerar bra på din häst!! :)
hoppas på samma resultat :bump:
 
Sv: Tillskottsfoder till spatthästar..

Tiller skrev:
Jag har en häst som har spatt och nu ska jag börja ge något tillskott.

Jag har funderat på Flexijoint, Bioglucamin eller Cortaflex.
Är det någon av er som har spatthäst som kan rekommendera något som ni tycker fungerar bra mot spatten??

Även vad de olka preparaten kostar och hur länge de räcker :)

Har tittat runt på lite sidor om Flexijoint, men finns det bara att köpa via postorder?? PM:a gärna!

Jag ger min spatthäst nypon, som ska vara bra för lederna. Och jag märker faktiskt skillnad. Speciellt blir hon mindre gallig när hon käkar nypon :)
 
Sv: Tillskottsfoder till spatthästar..

lalala skrev:
Jag ger min spatthäst nypon, som ska vara bra för lederna. Och jag märker faktiskt skillnad. Speciellt blir hon mindre gallig när hon käkar nypon :)


Nypon..
hur får man tag på det då??
Är det som pulver eller ger du hela nypon typ :confused:
 
Sv: Tillskottsfoder till spatthästar..

Är det nyponskalsmjöl du ger?

Hur mycket ger du?

Vet att till hund ger man några teskedar har jag för mig.
 
Sv: Tillskottsfoder till spatthästar..

Ja jag ger nyponpulver, speciella nypon plockade i Chile tror jag, som är helt mask-fria. Man kan köpa dom lite varsomhelst...Jag tror att det säljs tillsammans med back-on-track saker, så att där det säljs back on track- där säljs det nypon. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 341
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag har begåvats med ett syskonbarn. Barnet är adopterat och tre år fyllda. Nu ska hen döpas och jag och min bror är utsedda till...
Svar
14
· Visningar
2 318
Senast: Lupino
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 511
Senast: moonstruck
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp