Tillskott...

Ingen som har erfarenheter om dessa produkter? Hur tycker ni att de funkar? ger de några resultat?
 
Jag ger b-vit vid fällning och pälssättning alltså vår och höst. Kan ges flytande som koncentrat eller som foderjäst.
Ges för att underlätta fällning/pälssättnig och för att göra pälsen fin. Vet även folk som ger tillskott på b-vit till hästar med tendenser till patellaupphakning eller svaga knän.
Ja, det funkar och ger resultat.
 
Jo då :) Jag tycker det funkar bra, men som vanligt är det individuellt.

Gurkmeja är antiinflammatoriskt det kan ges för stela och knäppande leder. Magnesium är bra för hela hästen, den glatta muskelaturen/magen, muskler, hovar, pälsen och samspelar med Ca och P i hästkroppen. B-vit tillverkar hästar själv till viss del i magen, men om en mage är ur balans så klarar inte hästen att producera så mycket som den behöver och då kan ett tillskott vara bra för att återställa magen. Även bra för päls och muskelatur.

Finns säkert fler egenskaper än de jag räknat upp...

MVH/
 
Ger B-vitamin (Shy Feeder) vid vår och höst för att underlätta pälsfällning, oavsett om det behövs eller inte så tycker jag att det hjälper min häst iaf. :)

Mvh Huntress
 
B-vitaminer finns massa olika, men alla är mycket viktiga för ämnesomsättningen. Som tillskott ges det ofta vid pälssättning, men biotin kan även användas för att förbättra hovkvalitén på lång sikt. Magnesium finns i enzymer i kroppen, krävs för musklerna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tar ganska mycket piller nuförtiden. Många vitaminer och tillskott som är stora och inte går ner i en vanlig veckodosett. Jag vill...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 613
Senast: sthu
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 279
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Hästnyheter Vitaminer och mineraler är involverade i många processer i hästens kropp. Foderkonsulten Henriette Sande förklarar varför det är klokt...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp