Tillskott/vitaminera för musklerna?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Kan ni nämna några vitaminer eller tillskott som är bra när man ska bygga muskler på en häst?
Nu skriver jag inte detta o tror att man kan fixa muskler till en häst med endast tillskott så svara bara på frågan

Sv: Tillskott/vitaminera för musklerna?

Selen och e-vitamin ska vara bra för musklerna. Finns säkert fler.
Kan inte komma på någoan så där bara.

Selen o e-vitamin är inte bara bra utan NÖDVÄNDIGT för att bygga muskler, på både människa o djur. :idea:

mvh Jessica

Japp det kan man

selen kan en häst få för mycket utav å får då selenförgiftning. Dock inte så vanligt i sverige eftersom våra jordar knappt innehåller något selen så höet innehåller i princip inget selen alls...

selen å e- vitamin finns i tillskottet muskel e ur kraffts sortiment. Annars kan man köpa tokoselen tror jag det heter på apoteket.

Equitop Myoplast (säljs via veterinärer tror jag)

Vad är det för något? Vad innehåler det?

moonlightgarden skrev:
Japp det kan man

selen kan en häst få för mycket utav å får då selenförgiftning. Dock inte så vanligt i sverige eftersom våra jordar knappt innehåller något selen så höet innehåller i princip inget selen alls...

selen å e- vitamin finns i tillskottet muskel e ur kraffts sortiment. Annars kan man köpa tokoselen tror jag det heter på apoteket.

Det är inte tokosel du pratar om? Som man typ ger en dag i veckan.

mycket alger tror jag... och spårämnen av det..
och dyyyrt ;)

JO det är det jag menar, hm ger man det en gång i veckan visste jag inte. funderar på att börja ge min antingen tokosel, eller muskel e eller h**ks nya som kommer nu i vår beroende på vad det är i den.

Jag ska jämföra priser å lite så dant där först bara.

moonlightgarden skrev:
Vad är det bra för? Vad ger du det för?

I algerna finns det som fanns förr i våra marker som inte finns längre, så hästen kan inte längre få i sej det naturligt. Alger är bra för det mesta ex hovarna pälsen imunförsvaret osv.

Har inte hört om just de algerna, är det liknande som alg-börje säljer?

Daniela skrev:
Har inte hört om just de algerna, är det liknande som alg-börje säljer?

Ja det är samma. Hörde hon som säljer algerna till mej nänma alg-börje o hon sa att hon inte köppte därifrån för det var dyrare, hon tyckte det var onödigt att betala mer för samma produkt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama