Tillskott till blivande mamma

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ingridl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 637

Ingridl

Trådstartare
Mitt mycket lättfödda PRE-sto är med föl i andra månaden. Nu går hon på bete dygnet runt och kommer att göra det september ut. Hon rids dagligen men sparsamt eftersom hon är under rehab för en senskada hon fick i våras. När behöver hon ngt tillskott för fölets skull och i sådana fall vad? Jag vill helst undvika att ge kraftfoder eftersom hon är i rundaste laget och jag är rädd för både övervikt och fång ...

Sv: Tillskott till blivande mamma

Så länge du har koll på foderstaten så att den är i balans och alla behov är uppfyllda. Tänker då på att grovfodret är analyserat och kompletterar med ett passande mineralfoder. Så behöver inte stoet något extra för fölets skulle förrän hon är i åttonde dräktighetsmånaden. Det först då som fölet börjar göra anspråk på stoet och det ökar då hennes egna behov.

Liknande trådar

Avel Ställde fråga på foder, men inget svar alls där så jag provar här där ni har stor erfarenhet av avel. (jag har bara fått detta enda föl)...
Svar
12
· Visningar
1 029
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Jag har en gammal häst som behöver extra energi. Han har svårt att få i sig tillräckligt med hösilage (står på fri tillgång ute och i... 2
Svar
21
· Visningar
6 299
Senast: Korven
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd från er kloka bukefalister! Läget i korta drag: Ett arabsto, 18 år, som under högdräktigheten började bli...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag... 2
Svar
22
· Visningar
6 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Tävla/träna trots höglöpande tik hemma?

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka