Tillskott till 4,5 åring?

höstmåne

Trådstartare
Okej, min första fråga. Vart kan man analysera sitt hö själv?

Andra fråga. Stallägaren säger att det finns analys på vårat hö men jag tjatar och tjatar och får den aldrig. Antar att hon inte talar sanning.
Kommer flytta mitt stoföl så fort jag kan hem till mitt egna stall med analyserat hö, men mammahäst ska stå kvar. Vad kan jag/borde jag buffra upp med för kraftfoder nu ett par månader när jag inte har någon analys.
Kalk? Lucern? Mineraler?
Jag vet att det är en jättesvår fråga men jag är gråtfärdig över allt strul.
Stofölet är i gott hull och pigg och glad, men hittills har hon ätit av mitt hö som jag vet vad det innehåller. Nu har vi bytt till stallägarens...

Sv: Tillskott till 4,5 åring?

Jag har skickat till Agrilab.Gå in på deras sida,där står hur du ska gå tillväga.Kostade 500 för analys med mineraler också.Snabbt svar fick vi också :)
Jag hade definitivt skickat iväg egen analys.

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 589
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 846
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Min mammas shettis har under några års tid haft återkommande fång. Tidigare har hon fått de på sommarn, men vart fri ett par år efter...
Svar
12
· Visningar
3 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka