Tillskott och foder till valp

M

_malle__

Vad får din valp för foder och varför?

Ger du tillskott/vitaminer i form av tabletter el. annat?

Varför (inte)?

Sv: Tillskott och foder till valp

Jag ger min valp Nutra Nuggets eftersom uppfödaren använder det och hon har gett oss goda argument för att fortsätta att använda det. Vi tycker också att det funkar bra, även om vi bara haft valpen i en månad.

Vi ger tillskott i form av Sana-sol, också på uppmaning av uppfödaren. Det är rikligt på vitaminer. Vi ger också en liten liten skvätt med solrosolja en gång om dagen.

Pinglan

Selma får Royal canins valpfoder. Hon får det för att det inte innehåller spannmål, vi hade Eukanuba innan men hon blev dålig i magen så ofta så vi bytte. Eukanuba funkade bra förutom på den punkten. Så vi valde Royal canin för att det liknade Eukanuba mest (fett/proteininnehåll). Det funkar jättebra. :) Hon är 10 månader nu och äter fortfarande valpfoder, men när den här säcken är slut går vi över till vuxenfoder.

Hon får inga tillskott, eftersom fodret är ett fullfoder ska det inte behövas. Ibland får hon lite lax i maten för att hon tycker det är så gott och pälsen blir blank och fin. :)

Min 5 månaders golden retriever äter Royal Canin MAXI Adult, alltså ett vuxenfoder för storväxta hundar. Hon åt bara valpfoder tills hon var ca 12 veckor sen gick vi över på vuxenfoder enligt uppfödarens råd.

Hon får inga tillskott i sin mat, eftersom fodret hon får innehåller allt hon behöver. Sen får hon ibland lite matrester, och hundgodis vid träning och något gott grisöra att tugga på ibland.

Min valp äter Precept Foundation ( vuxen foder ) & ingen tillsatts i form av tablett.

han är av rasen Grand Danois och skall absolut inte äta ett valpfoder, dessutom kan det bli farlig om man mixtrar själv med tillskott.

Jag har ett bra foder som täcker valpens behov.

Min valp äter Doggy Grön, som är ett foder för växande hundar.
Det äter han för det var de han fick hos uppfödaren och det funkar bra och jag ser ingen anledning att byta.

Han får inga tillskotts vitaminer. Eftersom att fodret ska täcker hans näringsbehov.

:banana:

Tuffsan får Royal Canin Medium Junior, samma foder som hon fick hos uppfödaren.
Maten innehåller allt hon behöver så inga tillskott, förutom nån morot ibland eftersom hon älskar det.

Varför får de inte äta valpfoder? Finns det inte valpfoder som är speciellt utvecklade för så stora raser som GD?

efter att ha varit dålig i magen till och från får våran 4 månaders valp carrier vuxenfoder och nu är han helt bra. innan åt han carrier valp, bytte till doggy valp för han tyckte det var godare. (åt inte carrier ordentligt).
Men blev dålig så nu får han carrier vuxen och mår bra igen.

veterinären sa att det var för mycket proteiner och liknande i valpfoder för våran hund+ att hon var rädd att han skulle växa för snabbt också

Ett valpfoder som är utvecklat för en GD skulle bli ett vuxenfoder i princip.

I ett valpfoder innehåller det alldeles för mycket Protein och kalk ( ? ) vilket inte är bra för en så pass snabbväxande stor hund.

I hans vuxenfoder finns alla näringsämnen han behöver.

En GD ska inte ha ett foder som innehåller mer än 24 % protein.

Det finns ett för dem.
RC gigant. Det finns från puppy till adult.

Är det någon som har erfarenhet av fodret Precept?

Men är det inte mer än 25 % protein i det fodret, har för mig att jag kikade på det ??

Fungerar det bra, och du är nöjd med det?

_malle__ skrev:
Fungerar det bra, och du är nöjd med det?

Jo då det fungerar bra.

Kommer nog byta till ett annat precept foder när han fyllt 1 år.

Ett som man inte behöver ge lika mykcet av som jag ger nu.

Jag kommer att föda upp min kommande valpkull med en kombination av Bravo färskfoder (Bravo Special) och Standart Extra torrfoder. Eftersom det är helfoder finns ingen anledning att ge tillskott, förutom möjligen lite extra fett av olika slag. Även rått kött och råa köttiga ben kommer att stå på menyn. Precis vad tiken får också!

Lupin skrev:
Jag kommer att föda upp min kommande valpkull med en kombination av Bravo färskfoder (Bravo Special) och Standart Extra torrfoder. Eftersom det är helfoder finns ingen anledning att ge tillskott, förutom möjligen lite extra fett av olika slag. Även rått kött och råa köttiga ben kommer att stå på menyn. Precis vad tiken får också!

Så ser kosten ut här också, i stort sett.
Detta lär även vinterns valpar få då det är dags!

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 170
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka